Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Intention to Purchase Eco-Friendly Handcrafted Fashion Products for Gifting and Personal Use: A Comparison of National and Foreign Consumers

Publicações

Intention to Purchase Eco-Friendly Handcrafted Fashion Products for Gifting and Personal Use: A Comparison of National and Foreign Consumers

Título
Intention to Purchase Eco-Friendly Handcrafted Fashion Products for Gifting and Personal Use: A Comparison of National and Foreign Consumers
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023
Autores
Saepudin, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
hojaei, AS
(Autor)
FEP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barbosa, B
(Autor)
FEP
Pedrosa, I
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Behavioral SciencesImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Página Final: 171
Editora: MDPI
Outras Informações
ID Authenticus: P-00X-ZWA
Abstract (EN): This study aims to examine consumer intention to purchase eco-friendly, handcrafted fashion products made from upcycled clothing and traditional Indonesian batik fabric. Data were collected via an online questionnaire with 289 participants, including both Indonesian and non-Indonesian consumers. The hypotheses were tested using structural equation modeling in SmartPLS 3. The results showed that fashion motivation and perceived value positively impacted the intention to purchase this type of product for personal use and for gifting. The perceived price had a positive effect on purchase intention for gifting. Altruistic motivations affected attitudes but not purchase intentions. Differences were identified between national and foreign consumers regarding the impact of price perception on attitudes and personal purchase intentions. The study provides practical implications for small businesses, artisan crafts, and entrepreneurs.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 17
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The Mediator Role of Body Image-Related Cognitive Fusion in the Relationship between Disease Severity Perception, Acceptance and Psoriasis Disability (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Almeida, V; Leite, A; Constante, D; Correia, R; Almeida, IF; Teixeira, M; Vidal, DG; Sousa, HFPE; Dinis, MAP; Teixeira, A
The "ifs" and "hows" of the role of music on the implementation of emotional regulation strategies (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mariana Carvalho; Nicoletta Cera; Susana Silva
Routes for specialization in psychology throughout Europe (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
David Dias Neto; Sonia Figueiredo; Constança Biscaia; Maria João Barros; Ricardo Barroso; Filipa Fernandes
Postural control and muscle activity during dual-task in young adults (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Saraiva, Marina; Vilas-Boas, João Paulo; Castro, Maria António
Older Adults' Continuance Intentions for Online Physical Exercise Classes (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Taveira, F; Barbosa, B

Ver todas (10)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-13 às 21:31:39 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico