Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The impact of video lecture capture on student attainment and achievement of intended learning outcomes

Publicações

The impact of video lecture capture on student attainment and achievement of intended learning outcomes

Título
The impact of video lecture capture on student attainment and achievement of intended learning outcomes
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Fernando Remiao
(Autor)
FFUP
Silva, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Costa, VM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Felix Carvalho
(Autor)
FFUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Bastos, MD
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: Pharmacy EducationImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 22
Páginas: 843-855
ISSN: 1560-2214
Editora: Taylor & Francis
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00X-F47
Abstract (EN): Background: The multimedia capturing of live lectures has increased within higher education institutions, even in the pre-COVID-19 period. Despite student satisfaction, the video lecture capture (VLC) influence on students' attainment and achievement of intended learning outcomes is controversial. Methods: To explore the impact of VLC, a cross-sectional study across 2016/17 (n=209 students) and 2017/18 (n=206 students) was conducted in the course of Mechanistic Toxicology in Pharmaceutical Education. Results: The results showed that 73% and 90% of the assessed students entirely viewed the videos of theoretical (550 minutes) and practical/laboratory classes (250 minutes), respectively. VLC impacted student attainment and the achievement of intended learning outcomes on the capacity to understand the subjects and apply knowledge. Conclusion: The effectiveness of VLC is to be considered under the framework of constructive alignment and the specificities of the course.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The International Collaboration of Pharmacy Journal Editors (ICPJE) formally constituted to foster quality around clinical and social pharmacy practice research publications (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Alves da Costa, F; Fernandez Llimos, F; Desselle, S; Arnet, I; Babar, Z; Bond, C; Cordina, M; Garcia Cardenas, V; El Hajj, MS; Jacobsen, R; Law, AV; Nørgaard, LS; Polidori, C; Shcherbakova, N; Stewart, D; Tonin, F; Weidmann, AE
Pharmaceutical care: A teaching experience (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fresco, P; Silva, C
Improving the quality of publications in and advancing the paradigms of clinical and social pharmacy practice research: The Granada statements (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fernandez Llimos, F; Desselle, S; Stewart, D; Garcia Cardenas, V; Babar, ZUD; Bond, C; Dago, A; Jacobsen, R; Norgaard, LS; Polidori, C; Sanchez Polo, M; Santos Ramos, B; Shcherbakova, N; Tonin, FS
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-04 às 15:14:01 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias