Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Measuring dissatisfaction with public transport service

Publicações

Measuring dissatisfaction with public transport service

Título
Measuring dissatisfaction with public transport service
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2009
Autores
José Sarsfield Cabral
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1436-1451
Transportation Research Board (TRB) 89th Annual Meeting
Washington, D.C. , 11 a 15 de Janeiro de 2009
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Outras ciências sociais
Outras Informações
Abstract (EN): Measuring service importance, perceived performance and satisfaction with public transport is critical to identify priorities areas for service improvements. A dissatisfaction measure, witch combines measures of importance and performance labeled user disgruntlement (1), was used to ascertain the critical aspects of the service. The analysis was applied on different transport modes used for work and school trips and on two population sub-groups (e.g., women and men). Because attitudes as well as perceptions are important factors, insights into six previously extracted market segments using attitudes towards travel were also analyzed. The results showed that women as well as non-users of public transport seem to be more dissatisfied with service quality attributes. Priority areas of improvement are on aspects such as transit cost, waiting time, on-time performance and frequency. With lower rankings of importance but also of great concern are aspects related to the level of crowding, having seats available, stops comfort and interchange.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 16
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
TRB_09-1436_Measuring dissatisfaction with public transport service 353.83 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Measuring Satisfaction with Public Transport in Attitudinal Market Segments (2008)
Poster em Conferência Internacional
Gabriela Beirão; José Sarsfield Cabral
Exploring structural and psychological determinants of travel mode choice (2009)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Gabriela Beirão; José Sarsfield Cabral
Understanding attitudes towards public transport and private car: A qualitative study (2007)
Artigo em Revista Científica Internacional
Gabriela Beirão; J. A. Sarsfield Cabral
The Reaction of the Portuguese Stock Market to ISO 9000 Certification (2002)
Artigo em Revista Científica Internacional
J. A. Sarsfield Cabral; Gabriela Beirão

Ver todas (14)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-04 às 19:01:15 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias