Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Luxury Fashion Brands' Website Strategies: A Study with Portuguese Designers

Publicações

Luxury Fashion Brands' Website Strategies: A Study with Portuguese Designers

Título
Luxury Fashion Brands' Website Strategies: A Study with Portuguese Designers
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2022
Autores
Teixeira, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barbosa, B
(Autor)
FEP
Ferreira, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Reis, JL
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 717-732
International Conference on Marketing and Technologies (ICMarkTech)
Tenerife, SPAIN, DEC 02-04, 2021
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-D1W
Abstract (EN): This article aims to identify the success factors for Website strategies of independent luxury fashion designers to communicate their brands and to foster lasting relationships with customers. The article includes an empirical study with 14 Portuguese luxury fashion brands designers that combine Website analysis and interviews with its managers. This study evidences the difficulties that Portuguese luxury fashion designers face in communicating the differentiating elements of a luxury fashion brand in digital channels, particularly product characteristics, luxury atmosphere, service personalisation, and the intimacy enabled by brick-and-mortar stores. The findings highlight the difficulties in strengthening online customer relationships, and those omnichannel strategies are essential to preserving luxury products' differentiating features and elements.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 16
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-03 às 02:48:11 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias