Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > "Ethics against Chemistry": Solving a Crime Using Chemistry Concepts and Storytelling in a History of Science-Based Interactive Game for Middle School Students

Publicações

"Ethics against Chemistry": Solving a Crime Using Chemistry Concepts and Storytelling in a History of Science-Based Interactive Game for Middle School Students

Título
"Ethics against Chemistry": Solving a Crime Using Chemistry Concepts and Storytelling in a History of Science-Based Interactive Game for Middle School Students
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Dias, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ferraz Caetano, J
(Autor)
FCUP
Paiva, J
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 98
Páginas: 1681-1690
ISSN: 0021-9584
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-WJJ
Abstract (EN): Designing a science activity for middle school children is a challenging task, especially if it aims to be interdisciplinary. One may ask if it is possible to craft a positive learning experience from different areas such as history of science, chemistry, or ethics. In this paper, we argue it can be achieved if we use the right tools to engage a young audience. A combination of gamification, hands-on activities, and storytelling techniques was successfully used, providing a unique form to approach chemistry and ethics subjects in an "edutainment" format. The result is a game that challenges participants to solve a crime, while addressing chemistry topics to gather pieces of evidence and facing science-related ethical conundrums. In our pilot study, participants evaluated this activity positively, identifying the innovation and entertaining features as the most relevant in their gaming experience.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 10
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The complexity of teaching and learning chemical equilibrium (2000)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
João Paiva; Gil, VMS
Le Chat: Simulation in chemical equilibrium (2003)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
João Paiva; Gil, VMS; Correia, AF
Equilibrium: A teaching learning activity (1999)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
João Paiva; Gil, VMS
A New Proposal for Inquiry Activity Using a Low-Cost Remote Acid-Base Titration (2025)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Cachichi, RC; Aviles, IEC; Barbosa, MF; Carla Morais; Girotto, GG Jr; Galembeck, E
Using Green Star Metrics To Optimize the Greenness of Literature Protocols for Syntheses (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rita C. C. Duarte; Maria Gabriela Ribeiro; Adélio A. S. C. Machado

Ver todas (51)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-03 às 14:28:34 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias