Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Digital Media Influencers: A Systematic Literature Review

Publicações

Digital Media Influencers: A Systematic Literature Review

Título
Digital Media Influencers: A Systematic Literature Review
Tipo
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Lima, FA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Amélia Brandão
(Autor)
FEP
Revista
Vol. 10
Páginas: 162-183
ISSN: 2182-9306
Outras Informações
ID Authenticus: P-00X-RBD
Abstract (EN): The popularity of social media influencers (SMIs) has been growing exponentially in recent years, making influencer marketing (IM) a predominant business strategy. Even though there is growing interest from researchers and practitioners, most academic work continues to be divergent, partial, and fragmented. In light of the pivotal role SMIs play in consumer decisions and the fact that this field of research is still in its developmental stages, a comprehensive and critical view of existing research on this topic is greatly needed. This paper is a response to this and is the first to consolidate the current state of IM research within social media settings. More precisely, this paper presents a systematic literature review of relevant studies published in academic journals and magazines in order to identify key themes and dominant concepts in the field. Our analysis of 31 articles from 14 different journals helped give a broader understanding of this phenomenon. Through our analysis we identified a number of research gaps. We then proposed directions for future research to reflect on important emerging areas and unexplored domains with reference to theory, context, and methodology. Lastly, we discuss the implications of this study in theory and practice. The main limitations of the study come from the fact that it only considers articles written in the English language, it is only published in peer-reviewed academic journals, and it is limited to just three online platforms. This study is a first in that it provides a systematic overview of existing literature on digital media influencers.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 22
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Value Co-Creation and Sustainability: A systematic literature review (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Almeida, RP; João Proença; Ferreira, FNH
Marketing and Digital Business (2017)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Remondes, J; Pineiro, MT; Barbosa, B
Luxury Marketing Challenges and Opportunities in the Digital Era (2018)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Barbosa, B; Remondes, J; Teixeira, S
The Relationship between Non-Profit Organizations and Portuguese Companies: An exploratory study. (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Reis, AB; Barbosa, B; Marques, J
The Influence of Service Quality on the Consulting Relationship (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rodrigues, MA; João Proença; Pereira, A

Ver todas (6)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-29 às 17:40:28 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico