Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Network for integrating virtual mobility and european qualifications framework in higher education and continuing education institutions : the virtual project

Publicações

Network for integrating virtual mobility and european qualifications framework in higher education and continuing education institutions : the virtual project

Título
Network for integrating virtual mobility and european qualifications framework in higher education and continuing education institutions : the virtual project
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2011
Autores
Carme Royo
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rita Rodrigues Clemente Falcão de Berredo Couceiro da Berredo
(Autor)
FEUP
Alfredo Augusto Vieira Soeiro
(Autor)
FEUP
Sevgi Ozkan
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 4278-4282
EDULEARN11 Proceedings
2011
Indexação
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Ciências da educação
CORDIS: Ciências Sociais > Ciências da educação
Outras Informações
Abstract (EN): The main objectives of VIRQUAL are to help educational and training institutions to (a) achieve Virtual Mobility, and (b) guarantee EQF implementation through eLearning. VIRQUAL promotes cooperation and joint work among partner organisations and links with related initiatives. Since summer 2010 the consortium has concentrated in three tasks including the preparation of webinars that will take place in during 2011. Task 1: eLearnig and EQF: a comprehensive analysis of the EQF implementation in Europe compiling 32 country reports on EQF/NQF implementation, at levels 5 to 8 has been collected. Additionally, the situation of e-learning in what concerns legislation and practice in each of the 32 countries was also reported. The analysis of the information pack will allow access to updated information on EQF, recognition of competences and e-learning legislation by country as a consulting instrument. Task 2: Three webinars, each one with one expert invited speaker on the general theme of e-learning and EQF followed by an online discussion with the participants and with the participation in other dissemination events. Task 3: How can we support teachers and curriculum developers defining, writing, or choosing high quality learning outcomes? How can we contribute to a global architecture of learning outcomes/competences? What is a useful classification system for learning 0utcomes/competences? The means to answer these questions is a web-based data base, the ILO repository www.learning-outcomes.net. One of the fundaments of its data structure is the classification of learning outcomes according to EQF which distinguishes knowledge, skills and competences.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Contacto: www.eadtu.eu
Tipo de Licença: Clique para ver a licença CC BY-NC
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
VIRQUAL_EADTU2011_fullpaper 86.22 KB
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-14 às 13:22:44 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico