Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Improving Student Engagement With Project-Based Learning: A Case Study in Software Engineering

Publicações

Improving Student Engagement With Project-Based Learning: A Case Study in Software Engineering

Título
Improving Student Engagement With Project-Based Learning: A Case Study in Software Engineering
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Morais, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ferreira, MJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 16
Páginas: 21-28
ISSN: 1932-8540
Editora: IEEE
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-KDN
Abstract (EN): In the area of Information and Communication Technologies, in addition to the problem of engagement, students often have difficulties in learning subjects related to modeling and programming. The reasons for these difficulties are well known and described in the literature, pointing to difficulties in abstraction and logic thinking. Knowing that the value of flexible and personalized learning, teachers are changing the way they teach, using different active learning methodologies, such as flipped classroom, project-based learning, and peer instruction. This paper describes an experiment conducted to improve the learning experiences of the students enrolled in the Computer Science bachelor's degree course, attending three curricular units: Information Systems Development, Data Structures, and Web Languages and Technologies. The approach followed by the teachers used project-based learning as an active learning methodology. This methodology allows us to achieve four main objectives: (i) improve student engagement; (ii) improve learning outcomes achievement (iii) increase the course success rate and (iv) allow students to experience the need for the software development lifecycle, feeling that software engineering is not a block-based process but depending on previous activity, often leads to the need to go back in the process. The results obtained with the use of the active methodology were well accepted by the students and allowed both teachers and students to reach the objectives set.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The VirtualSign Channel for the Communication Between Deaf and Hearing Users (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Oliveira, T; Escudeiro, N; Escudeiro, P; Rocha, E; Fernando Maciel Barbosa
Promoting Entrepreneurial Education in Doctoral Programs: INVENTHEI's Training for Innovation-Driven Research (2024) (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Gerbaudo-González, N; Feijoó-Quintas, S; Gandoy-Crego, M; Gutiérrez-Moar, MD; Diz-López, MJ; Furtado, S; Gil Manuel Gonçalves; Facal, D
Localization and Navigation of an Omnidirectional Mobile Robot: The Robot@Factory Case Study (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paulo Gomes da Costa; Moreira, N; Campos, D; Goncalves, J; Lima, J; Pedro Luís Cerqueira Gomes da Costa
Introductory tutorial for robotic soccer competitions [Tutorial introdutório para as competições de futebol robótico] (2007)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carvalho Goncalves, JA; Portela Pinheiro, PH; Magalhaes Lima, JLS; Paulo Gomes da Costa
Engineering Education: Challenges for Innovation (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Maria Teresa Restivo; Gustavo Alves
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-25 às 16:39:02 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico