Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Effects of a two-stage physical education teacher education programme on preservice teachers’ specialised content knowledge and students’ game-play in a student-centred sport education-step game approach

Publicações

Effects of a two-stage physical education teacher education programme on preservice teachers’ specialised content knowledge and students’ game-play in a student-centred sport education-step game approach

Título
Effects of a two-stage physical education teacher education programme on preservice teachers’ specialised content knowledge and students’ game-play in a student-centred sport education-step game approach
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Cláudio Farias
(Autor)
FADEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Joaquim Teixeira
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Eugénio Ribeiro
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Isabel Mesquita
(Autor)
FADEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Revista
Vol. 28 3
Páginas: 816-834
ISSN: 1356-336X
Editora: SAGE
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN):
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

New avenues for student educational development in Sport Education: A multidimensional analysis of equity, game-play, physical and psychological wellbeing and Preservice teachers’ teaching (2021)
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Cláudio Farias; Yessica Segovia; David Gutierrez; Joaquim Teixeira; Eugénio Ribeiro; Cristiana Bessa; Catarina Pinto; Isabel Mesquita
Multi-system influences on physical education preservice teachers' teaching practice in pandemic times (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cláudio Farias; Javier Fernández-Río; João Martins; Eugénio Ribeiro; Joaquim Teixeira; Cristiana Bessa; Isabel Mesquita
Game-play development according to the context of practice and students’ sex and skill level: An action-research study in two invasion-games sport education seasons (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cláudio Farias; Yessica Segovia; Eugénio Ribeiro; Joaquim Teixeira; Cristiana Bessa; Isabel Mesquita

Da mesma revista

The long-term development of volleyball game play performance using Sport Education and the Step-Game-Approach model (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rui Araújo; Peter Hastie; Keith R Lohse; Cristiana Bessa; Isabel Mesquita
Students’ game performance improvements during a hybrid sport education–step-game-approach volleyball unit (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Rui Araújo; Isabel Mesquita; Peter Hastie; Cristiana Pereira
Student game-play performance in invasion games following three consecutive hybrid sport education seasons (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Cláudio Farias; Isabel Mesquita; Peter Andrew Hastie

Ver todas (19)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-01 às 15:41:38 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias