Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Teaching Pharmaceutical Care at University Level

Publicações

Teaching Pharmaceutical Care at University Level

Título
Teaching Pharmaceutical Care at University Level
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2018
Autores
Nunes da Cunha, I
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Livro
Páginas: 473-490
ISBN: 9783319925752
ISBN Eletrónico: 9783319925769
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00X-4PT
Abstract (EN): The practice change and needs of the pharmacy profession have created a shift in pharmacy education . Schools of pharmacy globally attempt to respond to the recommendations issued by the WHO and FIP, by modifying their curricula, especially with the introduction of clinical and social content. However, it appears that pharmacy education in Europe, compared to the U.S., maintains a greater focus on basic sciences. Competency frameworks for pharmacy education and practice have emerged. Their use in curriculum development is extremely important, but to ensure that the competencies are achieved by graduates to enter pharmacy practice, the syllabi must align competencies, educational contents, learning activities, and assessment tasks. The teaching of pharmaceutical care benefits from the use of active learning methods, such as problem-based learning and team-based learning, allowing students to develop skills of communication, teamwork, and critical thinking. Although curriculum integration presents some implementation difficulties, its use allows students to integrate concepts from different areas throughout the curriculum. The use of assessment methods based on student performance, such as OSCE and OSATS, is most appropriate to evaluate students regarding the development of competencies in relation to pharmaceutical care and technical skills. © Springer International Publishing AG, part of Springer Nature 2019.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 17
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Systematic coding of pharmacy practice educational contents (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Nunes da Cunha, I; Fernandez Llimos, F
Patient centeredness in Pharmacy education in Spain (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Nunes da Cunha, I; Martinez, FM; Fernandez Llimos, F
Misuse of Competencies in Pharmacy Curriculum: The Spain Case Study (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Nunes da Cunha, I; Fernandez Llimos, F
A Global Comparison of Internationalization Support Characteristics Available on College of Pharmacy Websites (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Nunes da Cunha, I; Martinez, FM; Fernandez Llimos, F
A Comparison of Patient-Centered Care in Pharmacy Curricula in the United States and Europe (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Nunes da Cunha, I; Arguello, B; Martinez, FM; Fernandez Llimos, F
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-21 às 02:20:20 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico