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Publicações

Storytelling and online media as narrative practices for engaging with the Historic Urban Landscapes (HUL): the case study of Porto, Portugal

Título
Storytelling and online media as narrative practices for engaging with the Historic Urban Landscapes (HUL): the case study of Porto, Portugal
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2022
Autores
Albuquerque, Ana Rita
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Crozat, Dominique
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Crossref
Outras Informações
ID Authenticus: P-00X-P6A
Resumo (PT):
Abstract (EN): The purpose of this chapter is to understand the role of storytelling and social media on the engagement with the Historical Urban Landscapes (HUL) (UNESCO, 2011). Taking as a starting point the HUL approach, the framework is built around four key concepts: storytelling, heritage “from below”, co-presence, and lived experience. Our chapter contributes to the ongoing critical reflections on landscapes heritage-making processes through an innovative qualitative methodology combining digital ethnography, photography analysis, observation, and information gathering in situ (semi-structured interviews and institutional data) in Porto, Portugal. Results shed the light on areas where heritage boundaries are challenged and alternatives to the “authorised heritage discourses” (AHD) can be articulated and complementary, providing insights into everyday encounters with the urban landscape. Storytelling plays a significant role in the development of new touristic practices, combining urban walking, photography, and social media. The identified heritage attributes feature predominately affective, social and experiential values. It is believed that the outcomes can support heritage practitioners and policymakers to further the understanding for the diversity of heritage attributes and values and how to engage in a more inclusive way with Historic Urban Landscapes.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
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