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Hybrid Legged-Wheeled Robot Path Following: A Realistic Simulation Approach

Título
Hybrid Legged-Wheeled Robot Path Following: A Realistic Simulation Approach
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2022
Autores
Pinto, VH
(Autor)
FEUP
Soares, IN
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ribeiro, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lima, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Goncalves, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Paulo Gomes da Costa
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 61-72
15th APCA International Conference on Automatic Control and Soft Computing (CONTROLO)
Caparica, PORTUGAL, JUL 06-08, 2022
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-SQ7
Abstract (EN): Legged-wheeled locomotion systems are a particular case of robot types that can be characterized by an increase in the degrees of freedom. To increase safety and robustness in the performance of industrial robots, while reducing the risk of damage to the robot joints and injure to human operators, the use of non-rigid joints is growing in the literature and in the industry. Realistic simulators are tools capable of detecting rigid bodies interactions through physics engines. This paper presents the simulation model of a hybrid legged-wheeled robot, built in the SimTwo simulator. The proposed algorithms for path following control are detailed, along with the tests performed to them. These showed that the errors in linear paths are at most 1 cm. For circular paths, the maximum error is 3 cm.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
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