Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Communication skills preparedness for practice: Is there a key ingredient in undergraduate curricula design?

Publicações

Communication skills preparedness for practice: Is there a key ingredient in undergraduate curricula design?

Título
Communication skills preparedness for practice: Is there a key ingredient in undergraduate curricula design?
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Moura, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Costa, MJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pereira, AT
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Macedo, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Figueiredo Braga M
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 105
Páginas: 756-761
ISSN: 0738-3991
Editora: Elsevier
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-X9D
Resumo (PT):
Abstract (EN): Objective: To characterize medical interns' experience regarding communication skills education and to explore potential associations with preparedness for practice. Methods: Two hundred sixty-six medical interns answered an original questionnaire specifically developed to explore how well they feel their undergraduate training had prepared them in key aspects of medical communication. Instrument's psychometric properties were tested. Medical schools' curricula were considered and associations explored using non-parametric tests. Results: The questionnaire reliability was high, with Cronbach's alphas ranging from 0.89 to 0.94 on all the factors. Core communication skills were highly rated. Perceived preparedness was lower in aspects concerning dealing with emotion, breaking bad news and communicating with speech impaired patients. Better preparedness was associated with a longitudinal integration of communication skills throughout the curriculum, simulation with standardized patients and real patient interviewing with feedback on communication skills. Conclusions: Integrated programs, standing on a strong experimental component, particularly combining patient-simulation strategies with continuous supervision and learner centred feedback, were associated with higher preparedness. These results support the expansion of an educational model based on simulation strategies and structured longitudinally throughout the undergraduate medical curriculum. Practice implications: This study intends to inform educational background and to support further development of communication skills curricula.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Methodological features of quantitative studies on medication adherence in older patients with chronic morbidity: A systematic review (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Granata, N; Traversoni, S; Kardas, P; Kurczewska Michalak, M; Costa, E; Midao, L; Giardini, A
It's never okay to cry with a patient-or is it ? (2023)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Rehman, SU; Figueiredo Braga M
Healthcare professional-patient relationships: Systematic review of theoretical models from a community pharmacy perspective (2016)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Sabater Galindo, M; Fernandez Llimos, F; Sabater Hernandez, D; Martinez Martinez, F; Benrimoj, SI
Verona Coding Definitions of Emotional Sequences (VR-CoDES): Conceptual framework and future directions (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Del Piccolo, L; Finset, A; Mellblom, AV; Figueiredo Braga M; Korsvold, L; Zhou, YF; Zimmermann, C; Humphris, G

Ver todas (20)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-09 às 10:42:23 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico