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qTSL: A Multilayer Control Framework for Managing Capacity, Temperature, Stress, and Losses in Hybrid Balancing Systems

Título
qTSL: A Multilayer Control Framework for Managing Capacity, Temperature, Stress, and Losses in Hybrid Balancing Systems
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
de Castro, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pereira, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rui Esteves Araújo
(Autor)
FEUP
Barreras, JV
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pangborn, HC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 30
Páginas: 1228-1243
ISSN: 1063-6536
Editora: IEEE
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-WNF
Abstract (EN): This work deals with the design and validation of a control strategy for hybrid balancing systems (HBSs), an emerging concept that joins battery equalization and hybridization with supercapacitors (SCs) in the same system. To control this system, we propose a two-layer model predictive control (MPC) framework. The first layer determines the optimal state-of-charge (SoC) reference for the SCs considering long load forecasts and simple pack-level battery models. The second MPC layer tracks this reference and performs charge and temperature equalization, employing more complex module-level battery models and short load forecasts. This division of control tasks into two layers, running at different time scales and model complexities, enables us to reduce computational effort with a small loss of control performance. Experimental validation in a small-scale laboratory prototype demonstrates the effectiveness of the proposed approach in reducing charge, temperature, and stress in the battery pack.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 16
Documentos
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