Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Common neuropsychological assessment measures as performance indicators in neuropsychological rehabilitation: an exploratory correlational study

Publicações

Common neuropsychological assessment measures as performance indicators in neuropsychological rehabilitation: an exploratory correlational study

Título
Common neuropsychological assessment measures as performance indicators in neuropsychological rehabilitation: an exploratory correlational study
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Mendes, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Dores, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
IP Carvalho
(Autor)
FMUP
Revista
Vol. 5 2
Páginas: 30-41
ISSN: 2184-1004
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-XZX
Resumo (PT):
Abstract (EN): <jats:p>This study aims to identify neuropsychological assessment measures that can better guide the selection and difficulty level adjustment of neuropsychological rehabilitation tasks for patients with acquired brain injury. Eight patients with acquired brain injury were recruited from one rehabilitation institution. The neuropsychological protocol included standard neuropsychological tests targeting attention, memory, and executive functions. After the assessment, the patients enrolled in an intensive online cognitive neuropsychological rehabilitation training program (80 sessions of 49 cognitive training and 31 affective and psychosocial intervention sessions). The association between the assessment results and the training outcomes was measured to explore which measures were better associated with specific training outcomes. This study suggests that the results of specific conventionally administered neuropsychological tests can be good indicators of the patients¿ performance in the cognitive training of attention and working memory. On the other hand, none of the tests provided valuable data regarding the patients¿ ability to perform the executive functioning training tasks, perhaps because those appeal to everyday situations, which are not adequately represented in the administered tests. More research is needed, especially regarding the executive function.</jats:p>
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
30-41 3564.58 KB
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Intervir na (des)igualdade de género nas organizações do Alto Minho: o projeto Bridges (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Sara Isabel Magalhães; Ana Luisa Patrão; Vanessa Pereira; Liliana Rodrigues; Conceição Nogueira
How COVID-19 pandemic affected physical activity and mental health interventions: A descriptive example of the Mental Health on the MOVE research project (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Raquel Costa; Paulo Lourenço; Rui Corredeira; Tânia Bastos
Effectiveness of a holistic neuropsychological rehabilitation program using virtual reality (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Liliana Mendes; Luís Paulo Reis; Fernando Barbosa
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-15 às 04:24:34 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico