Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Design and Evaluation of a Choreography-Based Virtual Reality Authoring Tool for Experiential Learning in Industrial Training

Publicações

Design and Evaluation of a Choreography-Based Virtual Reality Authoring Tool for Experiential Learning in Industrial Training

Título
Design and Evaluation of a Choreography-Based Virtual Reality Authoring Tool for Experiential Learning in Industrial Training
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Cassola, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Pinto, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Morgado, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Costa, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Anjos, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Marques, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rosa, F
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Maia, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Tavares, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
coelho, a
(Autor)
FEUP
Paredes, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 15
Páginas: 526-539
ISSN: 1939-1382
Editora: IEEE
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-8QE
Abstract (EN): The use of virtual reality (VR) for industrial training helps minimize risks and costs by allowing more frequent and varied use of experiential learning activities, leading to active and improved learning. However, creating VR training experiences is costly and time-consuming, requiring software development experts. Additionally, current authoring tools lack integration with existing data and are desktop-oriented, which detach the pedagogic process of creating the immersive experience from experiencing it in a situated context. In this article, we present a novel interactive approach for immersive authoring of VR-based experiential training by the trainers themselves, from inside the virtual environment and without the support of development experts. The design includes identifying interactable elements, such as 3-D models, equipment, tools, settings, and environment. The trainer also specifies by demonstration the actions to be performed by trainees, as a virtual choreography. During course execution, trainees' activities are also registered as virtual choreographies and matched to those specified by the trainer. Thus, trainer and trainee are culturally situated within their area semantics and social discourse, rather than adopting concepts of the VR system for the learning content. We conducted a usability case study with professionals from an international wind energy company, using detailed models of wind turbines and real-world procedures. Trainers set up a training course using the immersive authoring tool, and trainees executed the course. The learning experience and usability were analyzed, and the training was certified by comparing real-world task completion between a user who had undergone virtual training and a user who did not.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 14
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Remote laboratories extending access to science and engineering curricular (2009)
Artigo em Revista Científica Internacional
Martyn Cooper; José M. M. Ferreira
BabeLO-An Extensible Converter of Programming Exercises Formats (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ricardo Queiros; Jose Paulo Leal
An Integrated Reusable Remote Laboratory to Complement Electronics Teaching (2010)
Artigo em Revista Científica Internacional
Nuno Sousa; Gustavo R. Alves; Manuel G. Gericota
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-01 às 15:03:12 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias