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Player Engagement Enhancement with Video Games

Título
Player Engagement Enhancement with Video Games
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2019
Autores
Reis, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
lau, n
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 263-272
World Conference on Information Systems and Technologies, WorldCIST 2019
16 April 2019 through 19 April 2019
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-K9H
Abstract (EN): This work aims to present and summarize the identified main research fields about player engagement enhancement with video games. The expansion of video game diversity, complexity and applicability increased development costs. New approaches aim to automatize the design process by developing algorithms that can understand players requirements and redesign games on the fly. Multiplayer games have the added benefit of socially engage all involved parties through game-play. But balancing becomes more important as feeling overwhelmed by a stronger opponent may be demotivating, as feeling underwhelmed by a weaker adversary that cannot provide enough challenge and stimulation. Our research concludes that there is still lack of research effort in the identified fields. This may be due to the lack of academy incentive on the subject. The entertainment industry depends on game quality to increase their revenue, but lack interest on sharing their knowledge. We identify potential application on Serious Games. © Springer Nature Switzerland AG 2019.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
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