Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Evaluation of the relationships among happiness, stress, anxiety, and depression in pharmacy students

Publicações

Evaluation of the relationships among happiness, stress, anxiety, and depression in pharmacy students

Título
Evaluation of the relationships among happiness, stress, anxiety, and depression in pharmacy students
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2018
Autores
Silva, RG
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Margarida Figueiredo- Braga
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
A Revista está pendente de validação pelos Serviços Administrativos.
Vol. 10
Páginas: 903-910
ISSN: 1877-1297
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-NJ7
Abstract (EN): Introduction: To present the results of a survey on stress, anxiety, depression, subjective happiness, and academic satisfaction among pharmacy students. Methods: A total of 410 pharmacy students, were included. Sociodemographic characteristics, stress, anxiety and depressive symptoms, and happiness were evaluated using the Perceived Stress Scale (PSS), Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS), and Subjective Happiness Scale (SHS), in May 2015. Results: First and second year student's (n=200) presented higher levels of academic satisfaction (p=0.003) and lower levels of stress (p < 0.001), anxiety (p=0.011) and depression (p=0.010) than third and fourth year students (n=210). Academic satisfaction, HADS, and the PSS explained 36.7% of the students' happiness. Conclusions: The student's psychological distress, academic satisfaction, and happiness varies through the school years. Monitoring a probable cumulative effect during pharmacy school may contribute to identify students at risk.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The Roles of Empathy, Attachment Style, and Burnout in Pharmacy Student's Academic Satisfaction (2019)
Artigo em Revista Científica Internacional
Silva, RG; Margarida Figueiredo- Braga

Da mesma revista

The international collaboration of pharmacy journal editors (ICPJE) formally constituted to foster quality around clinical and social pharmacy practice research publications (2025)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Filipa, AD; Fernando, FL; Shane, D; Isabelle, A; Zaheer, A; Christine, B; Maria, C; Victoria, GC; Maguy, E; Ramune, J; Anandi, L; Lotte, N; Carlo, P; Natalia, S; Derek, S; Fernanda, T; Anita, W
Empowering pharmacists working in primary care through a cardiovascular disease clinical management course: Impact on practice (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Moura, L; Chahal, J; Fernandez-Llimos, F; da Costa, FA; Antoniou, S
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-17 às 05:09:57 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico