Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Incorporating Patient's Perspectives in Educational Interventions: A Path to Enhance Family Medicine Communication in the Age of Clinical Information Systems

Publicações

Incorporating Patient's Perspectives in Educational Interventions: A Path to Enhance Family Medicine Communication in the Age of Clinical Information Systems

Título
Incorporating Patient's Perspectives in Educational Interventions: A Path to Enhance Family Medicine Communication in the Age of Clinical Information Systems
Tipo
Capítulo ou Parte de Livro
Ano
2017
Autores
Figueiredo Braga M
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Sobral, D
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Rosenbaum, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-66A
Abstract (EN): Physicians and patients appear to have different perspectives on the utility and impact of computer use in family medicine. Physicians report their apprehension stating that the quality of the communication and the established relationship may be threatened by the use of information systems. Conversely, studies addressing patient's satisfaction and opinion on how their physician's computer use affected their visit repeatedly report little or no interference with physician's communication ability or professional efficiency. Educational interventions have been developed aiming to enhance healthcare providers' ability to incorporate the computer in the consultation while maintaining a patient-centered approach. Well-designed tools assessing efficacy and applicability of these educational interventions are also being developed, namely the extended framework represented by the e-SEGUE. The desired inclusion of patients' perceptions and experience in the design of future interventions and their active integration at follow up evaluation will contribute to creating more suitable training programs.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Computer use in primary care and patient-physician communication (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Sobral, D; Rosenbaum, M; Figueiredo Braga M

Do mesmo livro

IS4Learning-A Multiplatform Simulation Technology to Teach and Evaluate Auscultation Skills (2017)
Capítulo ou Parte de Livro
Mattos, S; Ricardo Cruz Correia; Tavares Coimbra, M; Pereira, D; Gomes, P; Sá-Couto CD; Ovídio Costa; Nogueira Reis, ZS
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-24 às 12:57:45 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico