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Publicações

Portuguese textile association fostering the internationalisation of small and medium-sized enterprises

Título
Portuguese textile association fostering the internationalisation of small and medium-sized enterprises
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Eric Costa
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jorge Pinho de Sousa
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Maria Elo
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Susana Costa e Silva
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 45 1
Páginas: 77-96
ISSN: 1476-1297
Indexação
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-4KD
Resumo (PT):
Abstract (EN): The support and influence of industrial business associations (IBAs) for the internationalisation process of small and medium-sized enterprises (SMEs) is questioned. This qualitative case study on the textile industry in Portugal illustrates how SMEs are influenced by their IBA. Findings suggest that it has a preponderant role in supporting the international expansion of associated SMEs. Particularly, the promotion and organisation of trade fairs seem to foster first entries and continuous international expansion in the same way the IBA seems to influence their foreign market selection. However, SMEs feel that the IBA¿s work could still be improved by their facilitating more matchmaking processes, promoting collaborations, improving their seizing of available internationalisation opportunities, and providing more information about agents and distributors in foreign markets. Thus, we can say that, despite the internet and global opportunities that firms can directly benefit from, the role of IBAs is still relevant for SME¿s internationalisation, and there is still room for improvement.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 20
Documentos
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