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Publicações

Numerical modelling for prediction of ground-borne vibrations induced by pile driving

Título
Numerical modelling for prediction of ground-borne vibrations induced by pile driving
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Pedro Alves Costa
(Autor)
FEUP
Tales Sofidis
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Luis Godinho
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 242 112533
ISSN: 0141-0296
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em ISI Web of Science ISI Web of Science
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
ScienceDirect (Elsevier)
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-0J6
Abstract (EN): In this work, ground-borne vibrations due to pile driving impact are analyzed. A comparison between numerical results and experimental responses obtained in a low strain test measurement is presented. The experimental campaign is held at a construction site next to the Faculty of Engineering of the University of Porto (Portugal). The low strain test is carried out with 13 accelerometers equally distanced in a straight line and the ground vibrations are measured at the ground surface for several blows induced by an impact hammer. Soil properties and stratification are determined through non-intrusive geophysical tests - seismic refraction tests and SASW (Spectral Analysis of Surface Waves) tests. The numerical model is developed in time domain with the same characteristics of the construction site, considering a finite element axisymmetric formulation and an effective semi-explicit/explicit time marching procedure. The numerical results present good agreement with the in situ measured response, which indicates the effectiveness of the developed numerical model. In the sequence, a parametric study is developed and the results compared to previous numerical and experimental studies available in the literature.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 17
Documentos
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