Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Bioethics Education on Medical Students: Opinions About Ethical Dilemmas

Publicações

Bioethics Education on Medical Students: Opinions About Ethical Dilemmas

Título
Bioethics Education on Medical Students: Opinions About Ethical Dilemmas
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Martins, V
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ricou, Miguel
(Autor)
FMUP
Bataglia, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ivone Duarte
(Autor)
FMUP
Revista
Título: SAGE OpenImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 11 4
ISSN: 2158-2440
Editora: SAGE
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-RKH
Resumo (PT):
Abstract (EN): Medical education aims to train professionals who are capable of making extremely complex decisions. As part of the medical curriculum, bioethics education could have an important role in promoting moral development and decision-making in medical students. This study aims to determine if, after a Bioethics and Professional Deontology course, medical students would present a change of opinion on three ethical dilemmas. A quantitative and longitudinal study was developed by applying the MCTxt (Moral Competence Test extended), composed of three ethical dilemmas (Worker, doctor, and judge dilemmas), to a sample of 70, fourth year medical students, from a Portuguese medical school. The questionnaire was applied at the beginning and end of a bioethics course, with a 3 month time interval. For this study the opinion scores were analyzed and described using the mean and standard deviation. The comparison of these scores, at both times, were performed using t-tests for paired samples. A significance level of 5% was used. For students who were neutral in the first application, the majority went on to agree or disagree with the performance of the dilemma character, ultimately showing less indecision at the end of bioethics course. The results suggest that, after the bioethics course, students have lower indecision, however the changes were very tenuous. Bioethics education is important to promote more opportunities for reflection and discussion, to stimulate critical judgment, and the ability to make decisions by medical students. Further research could help to better understand this subject.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 7
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The Will-to-Live Scale: validity and reliability among portuguese adolescents (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joana Neto; Marta Pinto da Costa; Félix Neto; Sara Carmel
The Path is Made by Walking: The Untapped Potential of (the Happiest) Spanish Self-Initiated Expatriates (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Bastida, M; Pinto, L. H.; Taín, MAV; del Río, M
Indoor Environments and Geographical Information Systems: A Systematic Literature Review (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Teixeira, H; Magalhaes, A; Ramalho, A; Pina, MD; Hernani Goncalves
Ethnocentrism: a short form measure (SFGENE-7) (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Joana Neto; Félix Neto
Customer Experience, Loyalty, and Churn in Bundled Telecommunications Services (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ribeiro, H; Barbosa, B; Moreira, AC; Rodrigues, R

Ver todas (9)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-07 às 01:32:37 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias