Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The influence of the knowledge management processes on results in basic education schools

Publicações

The influence of the knowledge management processes on results in basic education schools

Título
The influence of the knowledge management processes on results in basic education schools
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Cordeiro, MD
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Oliveira, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sanchez Segura, MI
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
ISSN: 1367-3270
Editora: Emerald
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-Z8J
Abstract (EN): Purpose This study aims to identify the influence of knowledge management processes on the performance of basic education, including both private and confessional organizations. Design/methodology/approach This study is based on a positivist view of science and adopts a quantitative approach. A survey was conducted that received 242 answers, which were analyzed using structural equation modeling. Findings All the knowledge management processes were found to impact all the dimensions of organizational performance in the schools. The role knowledge creation exerts on people in the organization was made apparent, as was the way in which knowledge storage impacts three Balanced Scorecard dimensions, namely, people, internal processes and sustainability. Research limitations/implications This research is limited to private confessional basic education schools in Brazil that work at one or more levels of basic education. Practical implications This research is intended to help educational managers improve their knowledge management practices and achieve better performance within the educational environment. Originality/value The present study identifies two topics which are still under-investigated in the field of private confessional basic education, namely: the knowledge management processes and the Balanced Scorecard approach.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 19
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Resources and capabilities' effects on firm performance: what are they? (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ferreira, J; Fernandes, C
Intellectual capital management and power mobilisation in a seaport (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vale, J; João Ribeiro; Manuel Castelo Branco
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-13 às 23:57:25 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico