Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > TEACHING OF ETHICS IN MEDICAL UNDERGRADUATE PROGRAMS

Publicações

TEACHING OF ETHICS IN MEDICAL UNDERGRADUATE PROGRAMS

Título
TEACHING OF ETHICS IN MEDICAL UNDERGRADUATE PROGRAMS
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2021
Autores
Tavares, ACALD
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Travassos, AGA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Tavares, RD
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rego, MFMPD
(Autor)
FMUP
Rui Nunes
(Autor)
FMUP
Revista
Título: Acta BioethicaImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 27
Páginas: 101-117
ISSN: 0717-5906
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-548
Abstract (EN): Literature points to the existent diversity in medical graduate courses' curriculums, reinforcing the need to systematise and deepen more studies in this area with the aim of qualifying the formation of our future professionals. This study aims to understand the methods used in the teaching of Bioethics in medical graduation worldwide. It was characterised as an integrative review and the databases used were Pubmed, Scopus and Web of Science. In total 2993 articles were identified and 72 met the pre-selected criteria and were included in the review. The characteristics of teaching bioethics that stood out the most in the analysis were: teaching still very heterogeneous between different universities, use of various methodologies in the process of teaching/learning, teaching disconnected from the medical practice of students showing the need to integrate the curriculum with clinical practice and challenges of teaching-learning process. Most of the studies in this review lead us to understand that there is still no minimum parameters on the ideal method to teach bioethics, suggesting that it may affect the feeling of unpreparedness felt by students in face of ethical issues in clinical practice, despite the theoretical basis acquired.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 17
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

THE RIGHT TO BE FORGOTTEN VERSUS THE RIGHT TO DISCLOSURE OF GAMETE DONORS' ID: ETHICAL AND LEGAL CONSIDERATIONS (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Correia, M; Guilhermina Rego; Rui Nunes
THE RIGHT TO BE FORGOTTEN REGARDING GENETIC DATA: A LEGAL AND ETHICAL ANALYSIS (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Correia, M; Guilhermina Rego; Nunes, R
THE RIGHT TO BE FORGOTTEN AND COVID-19: PRIVACY VERSUS PUBLIC INTEREST (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Correia, M; Guilhermina Rego; Rui Nunes
THE APPLICATION OF BIOETHICS AS LEGAL BASIS IN JUDICIAL SENTENCES CONCERNING RIGHT TO HEALTH IN BRAZIL (2024)
Artigo em Revista Científica Internacional
Mariot E.A.S.; Barbas S.; Nunes R.

Ver todas (18)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-28 às 12:40:02 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico