Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Understanding Special Requests as Drivers of Customer Citizenship Behaviors: the Mediating Role of Gratitude and Satisfaction

Publicações

Understanding Special Requests as Drivers of Customer Citizenship Behaviors: the Mediating Role of Gratitude and Satisfaction

Título
Understanding Special Requests as Drivers of Customer Citizenship Behaviors: the Mediating Role of Gratitude and Satisfaction
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2023-06-03
Autores
Teresa Fernandes
(Autor)
FEP
Beatriz Cruzeiro
(Autor)
FEP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 30
ISSN: 1069-6679
Editora: Taylor & Francis
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Sociais
FOS: Ciências sociais
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-EBZ
Resumo (PT):
Abstract (EN): Customer special requests are requests that fall outside frontline employees’ (FLE) normal job duties, requiring them to adapt to fit customer’s needs. Adopting the customer perspective, this study aims to understand how can service firms benefit from an efficient reply to these requests. 280 customers were surveyed regarding a plethora of self-selected requests. Results show that FLE's adaptive behaviors promote customer citizenship behaviors (CCB) through gratitude and satisfaction, revealing a dual route to CCB according to request type. The study contributes a better understanding of the mechanisms underlying FLE-customers reciprocal relationship, showing that special requests produce value for both parts.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 15
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação com acesso permitido.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-09 às 08:13:23 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico