Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Academic engagement in Portugal: the role of institutional diversity, individual characteristics and modes of knowledge production

Publicações

Academic engagement in Portugal: the role of institutional diversity, individual characteristics and modes of knowledge production

Título
Academic engagement in Portugal: the role of institutional diversity, individual characteristics and modes of knowledge production
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022-11-02
Autores
Queirós, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carvalho, T
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Rosa, MJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Manatos, MJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Videira, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Teixeira, Pedro N.
(Autor)
FEP
Diogo, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Melo, AI
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Figueiredo, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Mendes, RA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 47 11
Páginas: 2239-2252
ISSN: 0307-5079
Editora: Taylor & Francis
Outras Informações
ID Authenticus: P-00W-3R3
Abstract (EN): Higher Education Institutions (HEIs) play a crucial role in knowledge society by providing and disseminating knowledge. In this regard, academics have been encouraged to collaborate with society, leading to the emergence of new modes of knowledge production. Several institutional and individual factors have been identified as determinants of the academic engagement. Hence, using data from a survey delivered to a representative sample of Portuguese academics, this paper analyses the influence of different modes of knowledge production, institutional diversity and individual characteristics on distinct dimensions of academic engagement (Formal Research Collaboration; Informal Dissemination of Knowledge; Commercialization of Knowledge; and Teaching-related Activities and Supervision of Students). We propose as research hypotheses the existence of an influence of individual academics¿ values, identity and types of knowledge on the engagement with society, addressing them using a linear regression. Results suggest the influence of CUDOS, (i.e. communalism, disinterestedness and organized scepticism) and PLACE, (i.e. proprietary, local, authority, commissioned and expert) on academic engagement, although this influence differs according to distinct dimensions. The findings also reveal differences according to the type of institutional affiliation. Moreover, the study confirms the relevance of individual characteristics in explaining different forms of academic engagement, such as gender, discipline and seniority. Since the results do not align entirely with the theory, this paper may be of particular relevance to launch a discussion around the type of engagement higher education institutions intend to promote and how far their own characteristics and those of their academics may influence such engagement. © 2022 Society for Research into Higher Education.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

The changing role of external stakeholders: from imaginary friends to effective actors or noninterfering friends (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
António M. Magalhães; Amélia Veiga; Alberto Amaral
Students’ migration in a Portuguese hinterland public university (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Fonseca, Madalena ; Justino, Elsa; Amaral, Alberto
Should we start worrying? Mass higher education, skill demand and the increasingly complex landscape of young graduates¿ employment (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Pedro Nuno Teixeira; Hugo Figueiredo; Vera Rocha; Biscaia, Ricardo
Should we start worrying? Mass higher education, skill demand and the increasingly complex landscape of young graduates¿ employment (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Figueiredo, H; Ricardo Biscaia; Rocha, V; Teixeira, P

Ver todas (8)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-26 às 13:58:58 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico