Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Healthcare professionals and volunteers education in palliative care to promote the best practice-an integrative review

Publicações

Healthcare professionals and volunteers education in palliative care to promote the best practice-an integrative review

Título
Healthcare professionals and volunteers education in palliative care to promote the best practice-an integrative review
Tipo
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ano
2019
Autores
Teixeira, MJC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Alvarelhao, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
de Souza, DN
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Teixeira, HJC
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Abreu, W
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Costa, N
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Machado, FAB
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 33
Páginas: 311-328
ISSN: 0283-9318
Editora: Wiley-Blackwell
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-42W
Abstract (EN): Background Family caregivers' empowerment can assume strategic importance in palliative care. Healthcare professionals and volunteers have been showing significant gaps in this field. Hence, education has been advocated as an effective strategy to fill this gap. While several educational initiatives exist, a comprehensive evidence synthesis on the effectiveness of educational training on healthcare professionals and volunteers is lacking. Aims An integrative review was conducted to explore worldwide initiatives, aiming to improve healthcare professionals and volunteers' competence in a palliative care setting especially in relation to the family caregiver. Method A scoping literature review was conducted with systematic searches in multiple databases - REDALYC, CINAHL, SCIELO, EBSCO, ERIC and MEDLINE since January 2012. Studies were selected based on programmes content and its impact evaluation. Four researchers assessed the studies regarding their eligibility with reference to the inclusion and exclusion criteria. Findings Twenty-two studies met the eligibility criteria. Multi-professional learning was reported, emphasising nurses and physician's enrolment. Only few studies showed participants' learning outcomes. Inconsistencies in delivery mode and duration were identified. Impact evaluations were heterogeneous and relied on no validated instruments. Family caregiver's content was addressed only in three initiatives. Conclusions Further research is needed using a more reliable design, mode of delivery and impact measurement of educational training. In addition, more initiatives associated with cost-effectiveness, shorter- and longer-term clinical impact are needed. Despite the strides already made towards the establishment of an evidence base for healthcare professionals in the field of palliative care, either greater consideration is required for family care providers in the education of healthcare professionals and respect for the cultural diversity.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 18
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

How chronic disease affects children's views on being ill and healthy: a comparative study (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
L. Lima; V. Silva; Marina Serra de Lemos
Evaluation and cross-cultural adaptation of the Hendrich II Fall Risk Model to the Portuguese (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Paulo Teles; Caldevilla, Ma Nilza; Costa, Ma Arminda M.; Ferreira, Pedro M.
Evaluation and cross-cultural adaptation of the Hendrich II Fall Risk Model to Portuguese (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Caldevilla, MN; Costa, MAM; Paulo Teles; Ferreira, PM
Effectiveness of a psychoeducational programme for informal caregivers of older adults (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Alves, S; Teixeira, L; Azevedo, MJ; Duarte, M; Constança Paúl

Ver todas (7)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-29 às 21:58:27 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias