Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Identifying and supporting reflection in pre-service teacher education: a rubric fit for purpose

Publicações

Identifying and supporting reflection in pre-service teacher education: a rubric fit for purpose

Título
Identifying and supporting reflection in pre-service teacher education: a rubric fit for purpose
Tipo
Artigo em Revista Científica Nacional
Ano
2021
Autores
Ellison, Maria
(Autor)
FLUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Ver página ORCID
Indexação
Academic Search Ultimate (EBSCO)
BASE - Bielefeld Academic Search Engine
CAPES - Portal de Periódicos
Dialnet
DOAJ
ERIH Plus
Worldcat OCLC
Google Scholar
JURN
Latindex
ProQuest
RCAAP
SHERPA/RoMEO
Fonte académica
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): It is widely accepted that reflection and reflective practices are necessary components of teacher education programmes. However, these are not always explored or even fully understood by the very people who are expected to reflect – the student-teachers themselves. Support for these practices is therefore required so that students may understand what reflection is and helped to become reflective practitioners. This article describes the construction and use of a rubric to identify and support reflection in pre-service foreign language teacher education. It begins by reviewing key literature on reflection before moving on to a study of types of reflection and conceptual frameworks in the literature. Four types of reflection were identified and attributed labels: Type 0. Descriptive/behavioural; Type 1. Descriptive/analytical; Type 2. Dialogic/interpretative; and Type 3. Critical/transformatory. These were then used to construct the rubric which incorporated a matrix of five categories: discourse; rationale; level of inquiry; orientation to self; and views of teaching. Examples of how the rubric has been used to both capture and support reflection are provided. It is not a stand-alone tool, but one which is situated within a reflective practice model of teacher education which requires reflexive teacher educators, tools and practices which provide opportunities for reflection. It is flexible enough to allow teacher educators (and students) to identify types of reflection in spoken or written accounts, which may help when self-assessing, giving feedback, and supporting the momentum of reflection during a course or practicum.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Notas: Disponível em: https://ojs.letras.up.pt/index.php/LinguarumArena/article/view/11040
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
3MEllison 1656.70 KB
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Projetos de investigação-ação: Orientações gerais para a elaboração do Relatório de Estágio em ensino de Português e de Língua Estrangeira (2016)
Relatório Técnico
Almeida, José Domingues de ; Ellison, Maria ; Pazos Anido, Marta; Lorenzo, Mónica; Hurst, Nicolas ; Santos, Paulo Jorge ; Nicolás Martínez, Pilar; Tomé, Simone ; Rodrigues, Sónia Valente
Referencial de avaliação do desempenho do estudante no estágio pedagógico (2017)
Publicação Didática
Carvalho, Ângela ; Silva, Maria de Fátima Henriques da ; Almeida, José Domingues de ; Ellison, Maria ; Pazos Anido, Marta; Lorenzo, Mónica; Hurst, Nicolas ; Nicolás Martínez, Pilar; Tomé, Simone ; Rodrigues, Sónia Valente
e-TEALS no.16, 2024 (2024)
Outra Publicação em Revista Científica Nacional
Ellison, Maria
Implementing internationalization of Academia: teaching, learning and research through english (2019)
Livro
Díaz Pérez, Wendy ; Ellison, Maria ; Ito Harumi ; Kärkkäinen, Katarzyna; Langé, Gisella; Lee, Josephine; Mahan, Karina Rose ; Marsh, David ; Osorio, Pia ; Pavón Vázquez, Victor; Schmidt, Thomas
Global practices in teaching English to young learners: ten years on (2024)
Livro
Copland, Fiona; Garton, Sue; Barnett, Camilla; Ellison, Maria

Ver todas (30)

Da mesma revista

Tatiana Slama-Cazacu 1920-2011 (2011)
Artigo em Revista Científica Nacional
Maria da Graça L. Castro Pinto
Stephen BAILEY. Academic Writing. A Handbook for International Students (...) [recensão] (2016)
Artigo em Revista Científica Nacional
Pinto, Maria da Graça Castro

Ver todas (45)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-28 às 08:16:41 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias