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Publicações

The Value Relevance of Reputation for Sustainability Leadership

Título
The Value Relevance of Reputation for Sustainability Leadership
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2014
Autores
Isabel Costa Lourenço
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Jeffrey Lawrence Callen
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
José Dias Curto
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 119
Páginas: 17-28
ISSN: 0167-4544
Editora: Springer Nature
Indexação
Classificação Científica
FOS: Ciências sociais > Economia e gestão
CORDIS: Ciências Sociais > Economia > Estudos de gestão
Outras Informações
ID Authenticus: P-008-WCR
Abstract (EN): This study investigates whether the market valuation of the two summary accounting measures, book value of equity and net income, is higher for firms with reputation for sustainability leadership, when compared to firms that do not enjoy such reputation. The results are interpreted through the lens of a framework combining signalling theory and resource-based theory, according to which firms signal their commitment to sustainability to influence the external perception of reputation. A firm's reputation for being committed to sustainability is an intangible resource that can increase the value of a firm's expected cash flows and/or reduce the variability of its cash flows. Our findings are according to expectations and show that the net income of firms with good sustainability reputation has a higher valuation by the market, when compared to their counterparts.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 12
Documentos
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