Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Enabling cross-continent provider fairness in educational recommender systems

Publicações

Enabling cross-continent provider fairness in educational recommender systems

Título
Enabling cross-continent provider fairness in educational recommender systems
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Elisabeth Gómez
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carlos Shui Zhang
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ludovico Boratto
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Maria Salamó
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Guilherme Ramos
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 127
Páginas: 435-447
ISSN: 0167-739X
Editora: Elsevier
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00V-K78
Abstract (EN): With the widespread diffusion of Massive Online Open Courses (MOOCs), educational recommender systems have become central tools to support students in their learning process. While most of the literature has focused on students and the learning opportunities that are offered to them, the teachers behind the recommended courses get a certain exposure when they appear in the final ranking. Underexposed teachers might have reduced opportunities to offer their services, so accounting for this perspective is of central importance to generate equity in the recommendation process. In this paper, we consider groups of teachers based on their geographic provenience and assess provider (un)fairness based on the continent they belong to. We consider measures of visibility and exposure, to account (i) in how many recommendations and (ii) wherein the ranking of the teachers belonging to different groups appear. We observe disparities that favor the most represented groups, and we overcome these phenomena with a re-ranking approach that provides each group with the expected visibility and exposure, thus controlling fairness of providers coming from different continents (cross -continent provider fairness). Experiments performed on data coming from a real-world MOOC platform show that our approach can provide fairness without affecting recommendation effectiveness.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Towards high-available and energy-efficient virtual computing environments in the cloud (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Altino M. Sampaio; Jorge G. Barbosa
Rapid detection of spammers through collaborative information sharing across multiple service providers (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Muhammad Ajmal Azad; Ricardo Morla
Optimal implementation of and-or parallel Prolog (1994)
Artigo em Revista Científica Internacional
Gupta, G; Costa, VS
Multi-QoS constrained and Profit-aware scheduling approach for concurrent workflows on heterogeneous systems (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Jorge G. Barbosa; Hamid Arabnejad

Ver todas (11)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-25 às 17:10:39 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico