Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Communication of corporate social responsibility by Portuguese banks: A legitimacy theory perspective

Publicações

Communication of corporate social responsibility by Portuguese banks: A legitimacy theory perspective

Título
Communication of corporate social responsibility by Portuguese banks: A legitimacy theory perspective
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2006
Autores
Rodrigues, LL
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 11 3
Páginas: 232-248
ISSN: 1356-3289
Editora: Emerald
Indexação
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Sociais > Economia > Estudos de gestão
Outras Informações
ID Authenticus: P-007-FZH
Abstract (EN): Purpose - The purpose of this paper is to ascertain whether Portuguese banks use their web sites as a medium to disclose social responsibility information and identify what types of this kind of information they disclose, and compare such disclosure with similar disclosure in annual reports. Design/methodology/approach - Examines social responsibility information disclosure on the internet by Portuguese banks in 2004 and compares the internet and 2003 annual reports as disclosure media using content analysis. Findings - Banks with a higher visibility among consumers seem to exhibit greater concern to improve the corporate image through social responsibility information disclosure. Results thus suggest that legitimacy theory may be an explanation of social responsibility disclosure by Portuguese banks. Research limitations/implications - The sample is small, although it is constituted by all the relevant Portuguese banks. Originality/value - Contributes to the scarce literature on social responsibility disclosure by financial institutions. A proxy for public visibility of banks which has not been previously used is proposed in this study. © Emerald Group Publishing Limited.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Issues in Corporate Social and Environmental Reporting Research: An Overview (2007)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuel Castelo Branco; Rodrigues, LL
Factors Influencing Voluntary Disclosure in the Annual Reports of Portuguese Foundations (2017)
Artigo em Revista Científica Internacional
Carvalho, AO; Rodrigues, LL; Manuel Castelo Branco
Corporate sustainability of Portuguese seaports (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Santos, S; Rodrigues, LL; Manuel Castelo Branco
Corporate social responsibility and resource-based perspectives (2006)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuel Castelo Branco; Rodrigues, LL

Da mesma revista

Intellectual capital disclosure media in Portugal (2011)
Artigo em Revista Científica Internacional
Manuel Castelo Branco; Catarina Delgado; Cristina Sousa; Manuel Sá
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-20 às 02:39:17 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico