Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Language use in english-medium instruction at University: international perspectives on teacher practice

Publicações

Language use in english-medium instruction at University: international perspectives on teacher practice

Título
Language use in english-medium instruction at University: international perspectives on teacher practice
Tipo
Livro
Ano
2021
Autores
Lasagabaster, David
(Editor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Doiz, Aintzane
(Editor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Indexação
Crossref
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): This collection brings together insights from research and scholars’ practical experience on the role of language and language use in teacher practices at the university level in EMI contexts, offering global perspectives across diverse educational settings. The volume considers the language-related practices, processes and ways of thinking implemented in EMI contexts as teachers and students co-construct meaning through interaction while also situating these observations within the wider educational policies of institutions, societal norms and contextual pedagogies. The book highlights both the diversity and commonalities of the challenges and opportunities in enhancing student experience in different EMI contexts, drawing on international perspectives spanning South America, Europe and Asia. In so doing, the volume offers a comprehensive portrait of the current realities of the EMI experience at the university level, empowering stakeholders to critically reflect upon and adapt their classroom strategies to their own realities and chart new directions for research in the field. The book will be of particular interest to scholars interested in issues in English-medium instruction, applied linguistics, language policy and language education, as well as those currently teaching in EMI contexts.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 234
ISBN: 9780367681807: 9780367681784
ISBN Eletrónico: 9781003134534
Coleção: Routledge studies in english-medium instruction
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Contidas
Capítulo ou Parte de Livro
Pavón Vázquez, Víctor (Autor) (Outra); Ellison, Maria (Autor) (FLUP)
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-11-15 às 22:54:21 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico