Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Having fun learning about chemical kinetics, Students learning about chemical kinetics a case study of real-time graphs

Publicações

Having fun learning about chemical kinetics, Students learning about chemical kinetics a case study of real-time graphs

Título
Having fun learning about chemical kinetics, Students learning about chemical kinetics a case study of real-time graphs
Tipo
Resumo de Comunicação em Conferência Internacional
Ano
2006
Autores
Fernanda Esteves
(Autor)
FCUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
M. Gabriela T. C. Ribeiro
(Autor)
FCUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Página Inicial: 148
3rd International Conference on Hands-on Science, Science Education and Sustainable Development
Braga, 4 a 9 de Setembro de 2006
Classificação Científica
FOS: Ciências exactas e naturais > Química
Outras Informações
Resumo (PT): The study of chemical kinetics can be fun, especially when investigative experimental work is combined with data-logging and ICT. The addition of hydrochloric acid to a sodium thiosulphate solution makes possible that the thiosulphate ions react with the hydrogen ions. During the chemical reaction the formation of a sulphur precipitate can be observed. This precipitate interferes with a beam of light that is transmitted trough the solution, diminishing its intensity at the sensor receptor. The variation of light intensity transmitted trough the solution is monitored using a light sensor. To study the effect of reactants initial concentration on the rate of this reaction sets of sodium thiosulphate solutions and hydrochloric acid with different concentrations were used. The analysis of graphs representing the decrease in light intensity transmitted through the solution along time, for the different essays, allows us to determine the time interval needed to the formation of a certain quantity of precipitate. As the rate of the chemical reaction in inversely proportional to that time, it is possible to evaluate the effect of the initial concentration of reactants on the rate of this chemical reaction.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-13 às 03:12:50 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias