Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Teaching How to Program using Automated Assessment and Functional Glossy Games (Experience Report)

Publicações

Teaching How to Program using Automated Assessment and Functional Glossy Games (Experience Report)

Título
Teaching How to Program using Automated Assessment and Functional Glossy Games (Experience Report)
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
Almeida, JB
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Cunha, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Macedo, N
(Autor)
Outra
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Pacheco, H
(Autor)
Outra
Proenca, J
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Página Inicial: 82:1
23rd ACM SIGPLAN International Conference on Functional Programming (ICFP)
St Louis, MO, SEP 23-29, 2018
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Físicas > Ciência de computadores
FOS: Ciências exactas e naturais > Ciências da computação e da informação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00P-S0Q
Abstract (EN): Our department has long been an advocate of the functional-first school of programming and has been teaching Haskell as a first language in introductory programming course units for 20 years. Although the functional style is largely beneficial, it needs to be taught in an enthusiastic and captivating way to fight the unusually high computer science drop-out rates and appeal to a heterogeneous population of students. This paper reports our experience of restructuring, over the last 5 years, an introductory laboratory course unit that trains hands-on functional programming concepts and good software development practices. We have been using game programming to keep students motivated, and following a methodology that hinges on test-driven development and continuous bidirectional feedback. We summarise successes and missteps, and how we have learned from our experience to arrive at a model for comprehensive and interactive functional game programming assignments and a general functionally-powered automated assessment platform, that together provide a more engaging learning experience for students. In our experience, we have been able to teach increasingly more advanced functional programming concepts while improving student engagement.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 17
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Das mesmas áreas científicas

On Applying Linear Tabling to Logic Programs (2010)
Tese
MIGUEL AREIAS; Ricardo Rocha
APRIORI Algorithm for Label Ranking (2010)
Tese
Cláudio Sá; Carlos Soares; Joaquim Costa
On the average size of pd automata: an analytic combinatorics approach (2010)
Relatório Técnico
Sabine Broda; António Machiavelo; Nelma Moreira; Rogério Reis
On Covering Path Orthogonal Polygons (preliminary version) (2016)
Relatório Técnico
Ana Paula Tomás; Catarina Lobo Ferreira

Ver todas (138)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-04 às 22:43:19 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias