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Publicações

Underground Train Tracking using Mobile Phone Accelerometer Data

Título
Underground Train Tracking using Mobile Phone Accelerometer Data
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2020
Autores
Baghoussi, Y
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
João Mendes-Moreira
(Autor)
FEUP
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Moniz, N
(Autor)
Outra
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Carlos Soares
(Autor)
FEUP
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 1-6
23rd IEEE International Conference on Intelligent Transportation Systems, ITSC 2020
20 September 2020 through 23 September 2020
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Publicação em Scopus Scopus - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00T-ATV
Abstract (EN): Location tracking is an essential problem for mobility-based applications that facilitate the daily life of Smartphone users. Existing applications often use energy-hungry sensors like GPS or gyroscope to detect significant journeys. Recent research has often focused on optimizing energy consumption. As a result, approaches were proposed using sensors fusions, hybrid or eventual sensors selection. However, such research largely neglects the performance in underground tracking of automotive mobility. Possible solutions, such as those involving barometers, have well-known issues regarding performance. Oppositely, although energy-friendly, accelerometers are often overlooked based on the assumption that pattern extraction is hard due to over-noisy characteristics of the signal. In this paper, we propose a ready-to-use Framework for underground train tracking. This Framework uses an adaptive Singular Spectrum Analysis (SSA) to process the Accelerometer data. We run an empirical study using data collected from Smartphone embedded accelerometers, to track departings and arrivals of the trains in four large European cities. Results show that: 1) the Framework is able to accurately locate the trains; 2) SSA adds improvements compared to Butterworth filters and complementary filter with sensors fusion.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
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