Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Visualizing the invisible: class excursions to ignite children's enthusiasm for microbes

Publicações

Visualizing the invisible: class excursions to ignite children's enthusiasm for microbes

Título
Visualizing the invisible: class excursions to ignite children's enthusiasm for microbes
Tipo
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
McGenity, TJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Gessesse, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Hallsworth, JE
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cela, EG
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Verheecke Vaessen, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Wang, FP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Chavarria, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Haggblom, MM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Molin, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Danchin, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Smid, EJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lood, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cockell, CS
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Whitby, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Liu, SJ
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Keller, NP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Stein, LY
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Bordenstein, SR
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Lal, R
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Olga C Nunes
(Autor)
FEUP
Gram, L
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Singh, BK
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Webster, NS
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Morris, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Sivinski, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Bindschedler, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Junier, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Antunes, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Baxter, BK
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Scavone, P
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Timmis, K
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 13
Páginas: 844-887
ISSN: 1751-7907
Editora: Wiley-Blackwell
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-3P5
Abstract (EN): We have recently argued that, because microbes have pervasive - often vital - influences on our lives, and that therefore their roles must be taken into account in many of the decisions we face, society must become microbiology-literate, through the introduction of relevant microbiology topics in school curricula (Timmis et al. 2019. Environ Microbiol 21: 1513-1528). The current coronavirus pandemic is a stark example of why microbiology literacy is such a crucial enabler of informed policy decisions, particularly those involving preparedness of public-health systems for disease outbreaks and pandemics. However, a significant barrier to attaining widespread appreciation of microbial contributions to our well-being and that of the planet is the fact that microbes are seldom visible: most people are only peripherally aware of them, except when they fall ill with an infection. And it is disease, rather than all of the positive activities mediated by microbes, that colours public perception of 'germs' and endows them with their poor image. It is imperative to render microbes visible, to give them life and form for children (and adults), and to counter prevalent misconceptions, through exposure to imagination-capturing images of microbes and examples of their beneficial outputs, accompanied by a balanced narrative. This will engender automatic mental associations between everyday information inputs, as well as visual, olfactory and tactile experiences, on the one hand, and the responsible microbes/microbial communities, on the other hand. Such associations, in turn, will promote awareness of microbes and of the many positive and vital consequences of their actions, and facilitate and encourage incorporation of such consequences into relevant decision-making processes. While teaching microbiology topics in primary and secondary school is key to this objective, a strategic programme to expose children directly and personally to natural and managed microbial processes, and the results of their actions, through carefully planned class excursions to local venues, can be instrumental in bringing microbes to life for children and, collaterally, their families. In order to encourage the embedding of microbiology-centric class excursions in current curricula, we suggest and illustrate here some possibilities relating to the topics of food (a favourite pre-occupation of most children), agriculture (together with horticulture and aquaculture), health and medicine, the environment and biotechnology. And, although not all of the microbially relevant infrastructure will be within reach of schools, there is usually access to a market, local food store, wastewater treatment plant, farm, surface water body, etc., all of which can provide opportunities to explore microbiology in action. If children sometimes consider the present to be mundane, even boring, they are usually excited with both the past and the future so, where possible, visits to local museums (the past) and research institutions advancing knowledge frontiers (the future) are strongly recommended, as is a tapping into the natural enthusiasm of local researchers to leverage the educational value of excursions and virtual excursions. Children are also fascinated by the unknown, so, paradoxically, the invisibility of microbes makes them especially fascinating objects for visualization and exploration. In outlining some of the options for microbiology excursions, providing suggestions for discussion topics and considering their educational value, we strive to extend the vistas of current class excursions and to: (i) inspire teachers and school managers to incorporate more microbiology excursions into curricula; (ii) encourage microbiologists to support school excursions and generally get involved in bringing microbes to life for children; (iii) urge leaders of organizations (biopharma, food industries, universities, etc.) to give school outreach activities a more prominent place in their mission portfolios, and (iv) convey to policymakers the benefits of providing schools with funds, materials and flexibility for educational endeavours beyond the classroom.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 44
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Citizen Science to Raise Antimicrobial Resistance Awareness in the Community: The MicroMundo Project in Spain and Portugal (2025)
Outra Publicação em Revista Científica Internacional
Gil-Serna, J; Antunes, Patrícia; Campoy, S; Cid, A; Cobo-Molinos, A; Durao, P; Fajardo, C; Fouz, B; Freitas, AR; Grosso, F; de Groot, PWJ; de Miguel, T; Zorn, BG; Hinojosa, B; Leao, MJ; Llagostera, M; de Llanos, R; Lucía, A; Maicas, S; Marín, I...(mais 21 autores)
The challenge of removing waste from wastewater: let technology use nature! (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Olga C. Nunes
Novel protein carrier system based on cyanobacterial nano-sized extracellular vesicles for application in fish (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Matinha Cardoso, J; Coutinho, F; Lima, S; Eufrasio, A; Carvalho, AP; Oliva Teles, A; Bessa, J; Paula Tamagnini; Claudia Alexandra dos Reis Serra; Oliveira, P
Alichondrichlorin, a Novel Chlorohydrin-Containing Natural Product With Tumoral Cytotoxic Activity Isolated From the Planctomycetota Bacterium Alienimonas chondri LzC2T (2025)
Artigo em Revista Científica Internacional
Vitorino, IR; Santos, JDN; Crespo, G; Pérez-Victoria, I; Martín, J; Rodriguez, L; Ramos, MC; Martins, TP; Leao, PN; Vicente, F; Vasconcelos, V; lage, om; Reyes, F
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-15 às 22:17:17 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico