Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > TEACHER MOBILITY THROUGH THE LENS OF THE THEORIES OF REASONED ACTION AND PLANNED BEHAVIOR

Publicações

TEACHER MOBILITY THROUGH THE LENS OF THE THEORIES OF REASONED ACTION AND PLANNED BEHAVIOR

Título
TEACHER MOBILITY THROUGH THE LENS OF THE THEORIES OF REASONED ACTION AND PLANNED BEHAVIOR
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2017
Autores
Barbosa, B
(Autor)
Outra
Santos, CA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Filipe, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pinheiro, MM
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Simoes, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Dias, GP
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 3339-3346
10th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI)
Seville, SPAIN, NOV 16-18, 2017
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00N-Y9V
Abstract (EN): Internationalization is a broad concept encompassing multiple facets. Higher Education Institutions (HEI) collaborators are key actors of the internationalization process and outcomes, being essential for education managers to promote internationalization initiatives, namely among their teachers. Nevertheless, the literature indicates that the number of teachers involved in those initiatives is still modest. It is therefore of utmost importance to understand how teachers initiate and maintain mobility assignments, so that HEI can implement effective strategies to promote this facet of internationalization. In this paper, we explore the teacher mobility topic through the lens of the Theory of Reasoned Action and the Theory of Planned Behavior. These two theories have been widely used to explain how people initiate and maintain behaviors, and are particularly relevant to understand teacher mobility. The paper includes results from phenomenological interviews with teachers that had one or more mobility experience under the Erasmus programme. The narratives of the participants in the study evidence the importance of prior intentions, attitudes and subjective norms in the resolution to undertake international assignments. Self-efficacy was also shown as determinant in the decision process of first and subsequent mobility initiatives. This paper also provides cues on how HEI can facilitate and encourage mobility experiences amongst their teaching staff.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Between promises and pitfalls: the impact of mobility on the internationalization of higher education (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Dias, GP; Barbosa, B; Santos, CA; Pinheiro, MM; Simoes, D; Filipe, S
WHAT MAKES A MOBILITY CHAMPION? QUALITATIVE INSIGHTS ON TEACHERS' MOBILITY EXPERIENCES (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Barbosa, B; Santos, CA; Filipe, S; Pinheiro, MM; Simoes, D; Dias, GP
Could I do it again? One time experiences of Erasmus mobility teachers (2017)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Santos, CA; Barbosa, B; Filipe, S; Pinheiro, MM; Simoes, D; Dias, GP
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-17 às 12:25:59 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias