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TOURISTS' MOTIVATIONS AND OBSTACLES FOR CHOOSING GLAMPING: AN EXPLORATORY STUDY

Título
TOURISTS' MOTIVATIONS AND OBSTACLES FOR CHOOSING GLAMPING: AN EXPLORATORY STUDY
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2018
Autores
Filipe, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Santos, CA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barbosa, B
(Autor)
Outra
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-E1X
Abstract (EN): <jats:p>Although still little-known, glamping has become a nature-based tourism option for people who want a higher level of comfort. The offer of this type of accommodation is growing, namely in Portugal, but there are still few studies that address the motivations and other relevant factors explaining its adoption or refusal by consumers. The present study applied a qualitative approach aimed at exploring consumers¿ motivations or obstacles for choosing glamping, and their perceptions as tourists on the differences between glamping and camping. Data were collected through the conduction of focus groups held in 2017 and content analysis techniques for contextualized interpretations were used. The most important motivational driver to go glamping is the direct contact with nature. Glamour, comfort, privacy and a different experience are also important aspects that consumers appreciate. Inversely, the main obstacles are the cost, the limited offer, the lack of knowledge, and the non-authenticity, compared to camping, of the offer.</jats:p>
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 7
Documentos
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