Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > TRAINING IN THE WORKPLACE: STUDENTS' PERCEPTION OF THE BENEFITS AND OBSTACLES DURING INTERNSHIPS

Publicações

TRAINING IN THE WORKPLACE: STUDENTS' PERCEPTION OF THE BENEFITS AND OBSTACLES DURING INTERNSHIPS

Título
TRAINING IN THE WORKPLACE: STUDENTS' PERCEPTION OF THE BENEFITS AND OBSTACLES DURING INTERNSHIPS
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2019
Autores
Filipe, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Santos, CA
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Barbosa, B
(Autor)
Outra
Ata de Conferência Internacional
Indexação
Publicação em ISI Web of Knowledge ISI Web of Knowledge - 0 Citações
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-HW4
Abstract (EN): Internships have been widely used in higher education in different scientific fields, which presupposes the training of students in a work context. There are some studies on the usefulness of internships undertaken at undergraduate and graduate levels. However, to the best of our knowledge, literature has been disregarding short-cycle higher technical courses (TESP). This paper aims to fill this gap, describing and presenting results of perceptions of students enrolled in the internship subject of one TESP. More specifically, the objectives for this paper are: (i) to identify the obstacles students face; (ii) to explore students' perceptions of internship benefits; and, (iii) to examine the skills students consider to have improved as a result of their internship. A survey comprising both qualitative and quantitative questions was conducted with the students enrolled in the internship subject of the Sales, Management and Marketing TESP course at the University of Aveiro, Portugal, in the second semester of 2018/2019. 25 students accepted to participate in the study (89%). Despite some difficulties pointed out by students in adapting to a work context in the first weeks, the results show that they considered having improved their learning outcomes, and some interpersonal skills, such as autonomy, ability to take initiative, ability to conduct research, collaboration, flexibility, time management, personal organization, task planning, responsibility, and decision making. Additionally, students stressed that the internship facilitates their future employment. Thus, this study provides relevant cues for teachers and course directors in order to minimize weaknesses and maximize strengths of internships, aiming at a better articulation between HEI and companies.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 9
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The Role of Websites in Business Internationalization (2022)
Capítulo ou Parte de Livro
Barbosa, B; Santos, CA; Katti, C; Filipe, S
Nature-Based Tourism (2020)
Capítulo ou Parte de Livro
Filipe, S; Barbosa, B; Santos, CA
Are Millennials Ready for the Internet of Things? (2019)
Capítulo ou Parte de Livro
Barbosa, B; Filipe, S; Santos, CA; Simões, D
Travel motivations and constraints of Portuguese retirees (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Filipe, S; Barbosa, B; Santos, CA

Ver todas (17)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-24 às 15:43:07 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico