Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Learning how to work in multicultural teams: Students¿ insights on internationalization-at-home activities

Publicações

Learning how to work in multicultural teams: Students¿ insights on internationalization-at-home activities

Título
Learning how to work in multicultural teams: Students¿ insights on internationalization-at-home activities
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2019
Autores
Barbosa, B
(Autor)
Outra
Swartz, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Luck, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Prado Meza, C
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Crawford, I
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Título: InterpersonaImportada do Authenticus Pesquisar Publicações da Revista
Vol. 13
Páginas: 205-219
Editora: PsychOpen
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-J84
Abstract (EN): Internationalization-at-home activities present relevant opportunities for innovation in the teaching-learning process. These activities provide a very broad set of advantages, including the development of soft skills and increased motivation of students. This article aims to contribute to the debate on internationalization of higher education institutions by exploring students¿ perceptions and experiences after participating in an international collaboration project involving 153 students in 5 universities in Germany, Mexico, Portugal, Scotland and the United States of America during the Fall/Winter semester 2017. The focus of this study is students¿ satisfaction and perceptions. Results demonstrate that although students found the idea of collaborating with peers from other universities very appealing, high levels of satisfaction depended on commitment, both their own and that of their peers. The feelings during the project were predominantly positive, although students recognized that they should have communicated more with their partners and put more effort in the collaboration. This article provides useful evidence for instructors that are considering an international collaboration activity for their students. It demonstrates the deliverables of such initiatives as well as the clear advantage gained by receiving students¿ feedback. Hopefully it will inspire other instructors and contribute to the diffusion of international collaboration as a teaching-learning practice.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Loneliness, love attitudes and satisfaction with love life among university students in Palestine: gender differences (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Filasteen I. Nazzal; Orlanda Cruz; Félix Neto
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-16 às 13:42:30 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias