Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > The curse of knowledge: having access to customer information can reduce monopoly profits

Publicações

The curse of knowledge: having access to customer information can reduce monopoly profits

Título
The curse of knowledge: having access to customer information can reduce monopoly profits
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Laussel, D
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Long, NV
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Joana Resende
(Autor)
FEP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Revista
Vol. 51
Páginas: 650-675
ISSN: 0741-6261
Editora: Wiley-Blackwell
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-KZN
Abstract (EN): We show that a monopolist's profit is higher if he refrains from collecting coarse information on his customers, sticking to constant uniform pricing rather than recognizing customers' segments through their purchase history. In the Markov perfect equilibrium with coarse information collection, after each commitment period, a new introductory price is offered to attract new customers, creating a new market segment for price discrimination. Eventually, the whole market is covered. Shortening the commitment period results in lower profits. These results sharply differ from the ones obtained when the firm can uncover the exact willingness-to-pay of each previous customer.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 26
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Profit Effects of Consumers' Identity Management: A Dynamic Model (2023)
Artigo em Revista Científica Internacional
Laussel, D; Long, NV; Joana Resende
Network effects, aftermarkets and the Coase conjecture: A dynamic Markovian approach (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Laussel, D; Long, NV; Joana Resende
Asymmetric Information and Differentiated Durable Goods Monopoly: Intra-Period Versus Intertemporal Discrimination (2022)
Artigo em Revista Científica Internacional
Laussel, D; Long, NV; Joana Resende

Da mesma revista

Tacit Collusion, Cost Asymmetries, and Mergers (2005)
Artigo em Revista Científica Internacional
Helder Vasconcelos
Consumer-surplus-enhancing collusion and trade (2012)
Artigo em Revista Científica Internacional
George Deltas; Alberto Salvo; Helder Vasconcelos
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-07-30 às 05:09:12 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias