Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > An Hierarchical Architecture for Docking Autonomous Surface Vehicles

Publicações

An Hierarchical Architecture for Docking Autonomous Surface Vehicles

Título
An Hierarchical Architecture for Docking Autonomous Surface Vehicles
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2019
Autores
Pedro Leite
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Renato Silva
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Aníbal Castilho Coimbra de Matos
(Autor)
FEUP
Andry Maykol Pinto
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Ata de Conferência Internacional
Páginas: 200-205
19th IEEE International Conference on Autonomous Robot Systems and Competitions (ICARSC)
Gondomar, PORTUGAL, APR 24-26, 2019
Outras Informações
ID Authenticus: P-00Q-TAT
Abstract (EN): Autonomous Surface Vehicles (ASVs) provide the ideal platform to further explore the many opportunities in the cargo shipping industry, by making it more profitable and safer. This paper presents an architecture for the autonomous docking operation, formed by two stages: a maneuver module and, a situational awareness system to detect a mooring facility where an ASV can safely dock. Information retrieved from a 3D LIDAR, IMU and GPS are combined to extract the geometric features of the floating platform and to estimate the relative positioning and orientation of the moor to the ASV. Then, the maneuver module plans a trajectory to a specific position and guarantees that the ASV will not collide with the mooring facility. The approach presented in this paper was validated in distinct environmental and weather conditions such as tidal waves and wind. The results demonstrate the ability of the proposed architecture for detecting the docking platform and safely conduct the navigation towards it, achieving errors up to 0.107 m in position and 6.58 degrees in orientation.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 6
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-22 às 15:23:17 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias