Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Examining Temporal Trends and Design Goals of Digital Music Instruments for Education in NIME: A Proposed Taxonomy

Publicações

Examining Temporal Trends and Design Goals of Digital Music Instruments for Education in NIME: A Proposed Taxonomy

Título
Examining Temporal Trends and Design Goals of Digital Music Instruments for Education in NIME: A Proposed Taxonomy
Tipo
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Ano
2020-07
Autores
Margarida Pessoa
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Cláudio Parauta
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Pedro Luís
(Autor)
FEUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Isabela Almeida
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Outras Informações
Resumo (PT):
Abstract (EN): This paper presents an overview of the design principles behind Digital Music Instruments (DMIs) for education across all editions of the International Conference on New Interfaces for Music Expression (NIME). We compiled a comprehensive catalogue of over hundred DMIs with varying degrees of applicability in the educational practice. Each catalogue entry is annotated according to a proposed taxonomy for DMIs for education, rooted in the mechanics of control, mapping and feedback of an interactive music system, along with the required expertise of target user groups and the instrument learning curve. Global statistics unpack underlying trends and design goals across the chronological period of the NIME conference. In recent years, we note a growing number of DMIs targeting non-experts and with reduced requirements in terms of expertise. Stemming from the identified trends, we discuss future challenges in the design of DMIs for education towards enhanced degrees of variation and unpredictability.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 5
Documentos
Nome do Ficheiro Descrição Tamanho
nime2020_paper115 790.60 KB
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z  I Livro de Visitas
Página gerada em: 2024-08-21 às 08:13:46 | Política de Utilização Aceitável | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias