Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Observable and Unobservable Involvement Behaviours of a Climatology Course¿s Undergraduate Students

Publicações

Observable and Unobservable Involvement Behaviours of a Climatology Course¿s Undergraduate Students

Título
Observable and Unobservable Involvement Behaviours of a Climatology Course¿s Undergraduate Students
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Teresa Seixas
(Autor)
FCUP
M. A. Salgueiro da Silva
(Autor)
FCUP
Revista
A Revista está pendente de validação pelos Serviços Administrativos.
Vol. 8
Páginas: 79-85
Classificação Científica
CORDIS: Ciências Físicas > Física ; Ciências Sociais > Ciências da educação
FOS: Ciências exactas e naturais > Física ; Ciências sociais > Ciências da educação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-8ZM
Abstract (EN): <jats:p>This study investigated students¿ observable and unobservable involvement behaviours and their possible relation with academic achievement in a Climatology course at the Department of Physics and Astronomy of the Faculty of Sciences of the University of Porto, Portugal, in the Fall 2018/19. A structured online questionnaire titled ¿Observable and Unobservable Student Involvement Behaviours (OUSIB)¿ featuring a zero-centred 5-point Likert scale was used to collect the data. The OUSIB questionnaire comprised 20 multiple-choice questions, which were divided into two subscales: (1) Observable Involvement Behaviours; (2) Unobservable Involvement Behaviours; it was validated using Cronbach coefficient alpha. The collected data show that unobservable involvement behaviours are more frequent than the observable ones. This may reflect the difficulties that most students face in understanding the course contents, which likely triggers their introspective (unobservable) in detriment of their observable involvement behaviour. We notice that most of the Climatology syllabus consists of new subjects for which students generally have no prior knowledge or experience. It may constitute a great challenge for students being able to provide regular observable feedback during an entire problem-solving class. Moreover, there is a common tendency for high-grade students to prepare the classes in advance and involve less both observably and unobservably in classroom activities. We found no significant correlation between students¿ final grades and their replies to the OUSIB questionnaire, which precludes any possible relationship between students¿ academic achievement and their involvement behaviours in problem-solving classes.</jats:p>
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

The role of measurement data spacing and range (2017)
Publicação Didática
Teresa Seixas; M. A. Salgueiro da Silva
Aprendizagem ativa em unidades curriculares de Física Introdutória (2017)
Publicação Didática
Teresa Seixas; M. A. Salgueiro da Silva
The Role of Measurement Data Spacing and Range (2016)
Poster em Conferência Nacional
M. A. Salgueiro da Silva; Teresa Seixas
Study of the ionospheric seismo-electromagnetic anomalies using GPS-TEC technique (2011)
Poster em Conferência Nacional
O. Alves; S. Santos; M. A. Salgueiro da Silva; T. M. Seixas
Study of phase diagrams using CALPHAD method (2017)
Poster em Conferência Nacional
Teresa Seixas; M. A. Salgueiro da Silva; Erick Lima; António Rocha

Ver todas (115)

Das mesmas áreas científicas

Evaluation of Instructional Practices (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Teresa Seixas; M. A. Salgueiro da Silva
Effective Ammeter-Voltmeter Method (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Teresa Seixas; M. A. Salgueiro da Silva
Assessing introductory physics students’ learning strategies (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Teresa Seixas; M. A. Salgueiro da Silva
Avaliação de práticas pedagógicas (2020)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Nacional
Teresa Seixas; M. A. Salgueiro da Silva
Assessing Introductory Physics Students’ Learning Strategies (2020)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Teresa Seixas; M. A. Salgueiro da Silva
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-01 às 13:09:38 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico