Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Views of nature of science: Adaptation of a questionnaire for Portuguese prospective science teachers [Visiones sobre la naturaleza de la ciencia: Adaptación de un cuestionario para futuros profesores de ciencias]

Publicações

Views of nature of science: Adaptation of a questionnaire for Portuguese prospective science teachers [Visiones sobre la naturaleza de la ciencia: Adaptación de un cuestionario para futuros profesores de ciencias]

Título
Views of nature of science: Adaptation of a questionnaire for Portuguese prospective science teachers [Visiones sobre la naturaleza de la ciencia: Adaptación de un cuestionario para futuros profesores de ciencias]
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2016
Revista
Vol. 17 2
Páginas: 48-52
ISSN: 0124-5481
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-4DZ
Abstract (EN): The development of informed views related to the nature of science is currently considered a crucial (but also difficult) aim to achieve in science classes. Accordingly, it is important that teachers themselves have informed views regarding those issues. This study is part of a broader research and intends to provide evidence regarding the validity of an adapted questionnaire designed to assess how Portuguese prospective science teachers understand the nature of science, as well as to present an analysis of their views. We have concluded that the data obtained through questionnaires combined with the data gathered through interviews provide a deep understanding of the views of nature of science held by Portuguese prospective science teachers. Data analysis shows that Portuguese prospective science teachers still hold naive views concerning the nature of science, thus suggesting the need for improvement.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

Models in geoscience classes: How can teachers use them? (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Joana Torres
Education and Geoethics: Three fictional stories (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Joana Torres; M. L. Vasconcelos
Education and geoethics: Three fictional life stories (2016)
Capítulo ou Parte de Livro
Clara Vasconcelos; Vasconcelos, ML; Torres, J
Promover o questionamento junto de alunos de ciências do ensino básico (2015)
Artigo em Revista Científica Nacional
Clara Vasconcelos; R. Pinto; J. Torres; S. Moutinho; A. ALmeida
Natureza da Ciência e modelos científicos: um estudo com futuros professores do ensino báisco (2015)
Artigo em Revista Científica Nacional
Clara Vasconcelos; J. Torres

Ver todas (35)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-08-17 às 02:17:37 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias