Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > USE OF SIMULATION-BASED METHODOLOGIES For Teaching and Learning in Portuguese Medical Schools

Publicações

USE OF SIMULATION-BASED METHODOLOGIES For Teaching and Learning in Portuguese Medical Schools

Título
USE OF SIMULATION-BASED METHODOLOGIES For Teaching and Learning in Portuguese Medical Schools
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2011
Autores
Reynolds A
(Autor)
FMUP
Diogo Ayres de Campos
(Autor)
FMUP
Ver página pessoal Sem permissões para visualizar e-mail institucional Pesquisar Publicações do Participante Ver página do Authenticus Sem ORCID
Joao Bernardes
(Autor)
FMUP
Revista
Vol. 24 4
Páginas: 223-230
ISSN: 0870-399X
Outras Informações
ID Authenticus: P-002-TWB
Abstract (EN): USE OF SIMULATION-BASED METHODOLOGIES For Teaching and Learning in Portuguese Medical Schools The main purpose of medical simulation is for students and healthcare professionals to learn, individually or as team members. A questionnaire was developed on the use of medical simulators or simulation-based techniques applied to Medicine, and sent to the directors of all medical schools in Portugal (n = 7). The aim was to contribute to a better understanding of teaching through the use of simulation applied to Medicine. In the curricular year of 2006-07 all medical schools used simulators, or techniques of medical simulation, in their pre-graduate training in Medicine. A small number of other initiatives in pre-and post-graduate medical training were also reported. Despite these activities, there is still a large potential for expansion of simulation-based teaching methodologies in Portuguese medical schools. The growing number of students admitted to medical courses, together with the increase in medico-legal conflicts, leads to a need for curricular developments and adjustments in teaching methodologies.
Idioma: Português
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 8
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Why should SARS-CoV-2 post-pandemic recovery funding be used to foster a physician-scientist program? (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Nacional
Barbosa Breda, J; Leal, I; Sousa, DC; Soares, CA
Why Should SARS-CoV-2 Post-Pandemic Recovery Funding Be Used to Foster a Physician-Scientist Program? (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Nacional
Barbosa Breda, J; Leal, I; Sousa, DC; Soares, CA
The 2019 novel Coronavirus (2019-NCoV): Novel virus, old challenges [O Novo Coronavírus (2019-nCoV): Novo Vírus, Desafios Antigos] (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Nacional
Duarte R; Furtado, I; Sousa, L; Carvalho, C
The Role of Pharmacovigilance in the COVID-19 Pandemic (2021)
Outra Publicação em Revista Científica Nacional
Ferreira Da Silva, R; Ribeiro Vaz, I; Morato, M; Silva, AM; Polonia, J
The impact of the COVID-19 pandemic in the management of occupational injuries [O impacto da pandemia COVID-19 na prestação de cuidados de saúde em sinistralidade laboral] (2020)
Outra Publicação em Revista Científica Nacional
Relvas Silva, M; Monteiro, E; Santos Carvalho, M; Negrão, P; Bettencourt, P; Neves, N; Ribeiro Silva, M

Ver todas (579)

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-15 às 07:22:24 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico