Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Contributions of Model-Based Learning to the Restructuring of Graduation Students' Mental Models on Natural Hazards

Publicações

Contributions of Model-Based Learning to the Restructuring of Graduation Students' Mental Models on Natural Hazards

Título
Contributions of Model-Based Learning to the Restructuring of Graduation Students' Mental Models on Natural Hazards
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2017
Autores
Moutinho, S
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 13
Páginas: 3043-3068
ISSN: 1305-8215
Editora: Modestum
Indexação
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-ARF
Abstract (EN): Model-Based learning is a methodology that facilitates students' construction of scientific knowledge, which, sometimes, includes restructuring their mental models. Taking into consideration students' learning process, its aim is to promote a deeper understanding of phenomena's dynamics through the manipulation of models. Our aim was to ascertain whether the use of three different types of models, integrated into an intervention program whose goal was to teach the "seismic effects on soils and buildings", would influence the learning process of graduation students or not. For a better understanding of the results, the data were collected and analyzed through a combination of methods using, simultaneously, quantitative and qualitative method. And results not only confirmed the importance of the use of models, but also led us to the conclusion that despite the potential and limitations of all three models, mixed models are better for restructuring students' mental models and the development of meaningful learning.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 26
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Dos mesmos autores

MENTAL MODELS ABOUT SEISMIC EFFECTS: STUDENTS' PROFILE BASED COMPARATIVE ANALYSIS (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Moutinho, S; Moura, R; Clara Vasconcelos
MENTAL MODELS ABOUT SEISMIC EFFECTS: STUDENTS' PROFILE BASED COMPARATIVE ANALYSIS (2016)
Artigo em Revista Científica Internacional
Moutinho, S; Moura, R; Clara Vasconcelos
Geoscience modelling in opens days to schools [Modelação em geociências nos dias abertos às escolas] (2014)
Artigo em Revista Científica Internacional
Moutinho, S; Moura, R; Clara Vasconcelos

Da mesma revista

Validation of a Self-report Tool to Measure Self-study in Medical School ¿ Applying the Triads Method (2018)
Artigo em Revista Científica Internacional
Barbosa, JMP; Silva, ÁJBMd; Ferreira, MAD; Silva, MSBd
Prospective Science Teachers¿ Views of Nature of Science: Data from an Intervention Programme (2020)
Artigo em Revista Científica Internacional
Torres, J; Clara Vasconcelos
Nature of science and models: Comparing Portuguese prospective teachers' views (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Clara Vasconcelos; J. Torres
High school students' questions about science and religion in school debates with scientists (2021)
Artigo em Revista Científica Internacional
Ana Cristina Torres; João Paiva; Ana Mouraz
NATURE OF SCIENCE, MODELS AND EARTH STRUCTURE MODELS: PORTUGUESE PROSPECTIVE SCIENCE TEACHERS' VIEWS (2013)
Artigo em Livro de Atas de Conferência Internacional
Torres, ; Moura, R; Vasconcelos, C; Amador,
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-09-27 às 12:10:52 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico