Saltar para:
Logótipo
Comuta visibilidade da coluna esquerda
Você está em: Início > Publicações > Visualização > Science-Religion Dialogue in Education: Religion Teachers' Perceptions in a Roman-Catholic Context

Publicações

Science-Religion Dialogue in Education: Religion Teachers' Perceptions in a Roman-Catholic Context

Título
Science-Religion Dialogue in Education: Religion Teachers' Perceptions in a Roman-Catholic Context
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2022
Autores
Rosa, M
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Ver página do Authenticus Sem ORCID
Moreira, JR
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Carla Morais
(Autor)
FCUP
Revista
Vol. 52
Páginas: 287-304
ISSN: 0157-244X
Editora: Springer Nature
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-B21
Abstract (EN): This paper examines the relationship between science and religion in the education system of Roman-Catholic Portuguese society. In particular, we explored perceptions of the relationship between science and religion for religious education teachers. We surveyed 198 Portuguese religious education teachers about how they view science and religion. The questionnaires' results revealed a number of similarities: religious education teachers are highly involved in religious practices and exposed to science; they perceived a compatibility between science and religion; and they have an openness to dialogue between both. They do not adhere to anti-scientific perspectives, but they simultaneously try to limit what can be explained by science. Thus, an interpretative view of dialogue and/or integration seems to best explain the perceptions of religious education teachers of the relationship between science and religion. These findings allow a space of discussion, enabling teachers to possibly foster the science-religion dialogue in their contexts of pedagogical activity.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 18
Documentos
Não foi encontrado nenhum documento associado à publicação.
Publicações Relacionadas

Da mesma revista

Teachers' Perspectives on the Human-Nature Relationship: Implications for Environmental Education (2013)
Artigo em Revista Científica Internacional
Antonio Almeida; Clara Vasconcelos
Geoethics: Masters’ Students knowledge and perception of its importanc (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
António Almeida; Clara Vasconcelos
Geoethics: Master's Students Knowledge and Perception of Its Importance (2015)
Artigo em Revista Científica Internacional
Almeida, A; Clara Vasconcelos
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2025 © Faculdade de Direito da Universidade do Porto  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2025-10-02 às 07:27:53 | Política de Privacidade | Política de Proteção de Dados Pessoais | Denúncias | Livro Amarelo Eletrónico