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Stability of a train running over the Volga river high-speed railway bridge during crosswinds

Título
Stability of a train running over the Volga river high-speed railway bridge during crosswinds
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Carvalho, H
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Bolkovoy, A
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Chebykin, I
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 16
Páginas: 1121-1137
ISSN: 1573-2479
Editora: Taylor & Francis
Outras Informações
ID Authenticus: P-00R-8JM
Abstract (EN): A study regarding the safety against crosswinds of a high-speed train running over a railway bridge belonging to the future high-speed railway network in Russia is presented. The dynamic analyses are performed using a software named VSI - Vehicle-Structure Interaction Analysis developed by the first authors. The wind load is applied to the bridge and train using a practical methodology based on a discrete gust model, thus avoiding the generation of complex stochastic wind models. The dynamic response of both the bridge and train is assessed and the running safety criteria evaluated. Two different bridge structural solutions have been proposed by the designer. Therefore, the results obtained on these two structural solutions are compared and the limit values for the train speed for each analyzed wind speed are defined based on the running safety criteria allowances defined in the codes.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 17
Documentos
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