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Influence of the Double Composite Action Solution in the Behavior of a High-Speed Railway Viaduct

Título
Influence of the Double Composite Action Solution in the Behavior of a High-Speed Railway Viaduct
Tipo
Artigo em Revista Científica Internacional
Ano
2020
Autores
Marco Antonio Peixer Miguel de Antonio
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Hermes Carvalho
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
José Antonio Correia
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Túlio Nogueira Bittencourt
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Tong Guo
(Autor)
Outra
A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. A pessoa não pertence à instituição. Sem AUTHENTICUS Sem ORCID
Revista
Vol. 25
Páginas: 1-13
ISSN: 1084-0702
Editora: ASCE
Outras Informações
ID Authenticus: P-00S-2T3
Abstract (EN): This paper addresses the dynamic behavior of theLa Scarpeviaduct, which consists of a continuous nine-span steel-concrete composite bridge belonging to the French HSR lineTGV Nord.The main objective of the paper is to compare the responses of the existing viaduct with an alternative solution using a double composite action deck with a lower concrete slab in support regions. This slab stabilizes the compression flange, resulting in a reduction in the weight of steel and, consequently, a cost reduction of the global price of the structure. The model of the existing solution is validated with numerical and experimental results presented in the literature. The dynamic analyses performed in this work have been carried out with moving load models using the modal superposition method. The results permit us to draw conclusions between the advantages and disadvantages of the two studied solutions, mostly in terms of the global response of the bridge and in terms of the requirements proposed by the European standards in terms of traffic safety.
Idioma: Inglês
Tipo (Avaliação Docente): Científica
Nº de páginas: 13
Documentos
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